* Producten- en dienstenloket
Meldpunt voor klachten sms-diensten
14-06-2007 | nieuwsbericht | onderwerp: Telecommunicatiebeleid,
Staatssecretaris
Staatssecretaris Heemskerk heeft een meldpunt ingesteld voor klachten
over abonnementen op sms-diensten. Consumenten kunnen hiervoor terecht
op de site van de Consuwijzer.
Met hulp van het meldpunt wil Heemskerk inventariseren hoe groot de
problemen zijn. Op de site staan ook tips om zelf abonnementen op
ringtones op te zeggen.
Heemskerk heeft aan de Opta - De Onafhankelijke Post en
Telecommunicatie Autoriteit - gevraagd om te bekijken of de Code of
Conduct SMS-dienstverlening moet worden aangepast. "We letten hier
heel scherp op omdat het zich specifiek op jongeren richt. Ik weet
zeker dat jongeren zich niet altijd realiseren dat ze aan een
abonnement vastzitten als ze een ringtone aanvragen," aldus Heemskerk.
In 2006 kwamen bij de Opta 600 klachten binnen over ringtone- en
wallapaperdiensten. In 2007 zijn dat er tot nu toe 387. Ook de
Consumentenautoriteit kreeg veel klachten.
Meer informatie
* Meldpunt klachten ringtones Consuwijzer
* Special Ringtones Consuwijzer
Ministerie van Economische Zaken