TNT Group

Persbericht

Resultaten studie BCG bevestigen basis voor besparingsplannen TNT Post

13 juni 2007 - Onderzoek in opdracht van vakbonden en OR Produktie TNT Post

Boston Consulting Group (BCG) heeft haar rapport uitgebracht naar aanleiding van het onderzoek dat ze uitvoerde in opdracht van ABVAKABO FNV, BVPP, CNV Publieke Zaak, VPP en de OR Productie van TNT Post naar nut en noodzaak van de omvang van de reorganisatieplannen zoals TNT Post die onlangs bekendmaakte.

De studie van BCG bevestigt de noodzaak en het realiteitsgehalte van de plannen. BCG acht de omvang van de door TNT aangekondigde besparingsmaatregelen goed gefundeerd en voor de komende jaren noodzakelijk om de beoogde rendementsdoelstelling te kunnen realiseren. Bovendien stelt BCG dat op langere termijn er mogelijk nog aanvullende maatregelen noodzakelijk kunnen zijn, als prijsdalingen en kostenstijgingen hoger uitvallen dan nu door TNT wordt aangenomen.

Het onderzoek door BCG is de afgelopen vier weken uitgevoerd in opdracht van vakbonden en OR Productie van TNT Post en met volledige medewerking van TNT Post. Bonden en OR hadden om een onafhankelijk onderzoek gevraagd om een beter begrip te krijgen van de analyses die ten grondslag liggen aan de aangekondigde kostenbesparende voorstellen van TNT Post. De uitkomsten van het BCG-onderzoek worden door de betrokken partijen gezien als belangrijke input voor de verdere besprekingen.

Over TNT
TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200 landen actief en heeft ongeveer 159.000 medewerkers. In 2006 bedroeg de omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat
1.276 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en New York. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.