DNBmedia partner in Second Life community-program Linden Lab
Amsterdam, 13 juni 2007 - DNBmedia, eigenaar van Second Life Nederland, is als
één van de zes partijen ter wereld opgenomen in het communityprogramma van
Linden Lab.
De nauwe samenwerking met Linden Lab heeft ervoor gezorgd dat Nederlandse bezoekers van
SecondLife.com, doorgelinkt worden naar het Nederlandse SecondLife.nl. Dit vergroot de
toegankelijkheid en gebruiksgemak voor de Nederlandse Second Lifer. Mede hierdoor
spenderen Nederlanders per login gemiddeld 133 minuten in Second Life. Dit is twintig
minuten langer dan de gemiddelde internationale Second Life gebruiker.
Easy Avatar
Om de toegang tot Second Life nog gemakkelijker te maken heeft DNBmedia de 'easy-avatar'
ontwikkeld. De easy-avatar maakt het mogelijk dat internetgebruikers, zonder zich
voorafgaand te registreren, gedurende een tijdsbestek van 24 uur Second Life kunnen
bezoeken. Hierdoor kunnen ondernemingen die actief zijn in Second Life zeer
laagdrempelige toegang bieden. De easy-avatar krijgt de internationale primeur tijdens de
'banenproeverij' van Randstad, waar dus ook niet Second Life gebruikers deel aan kunnen
nemen.
Second Life concepten
De projecten van DNBmedia trekken internationaal de aandacht. De kwaliteit van
gecreëerde werelden en de interactie met bezoekers worden als de nieuwe Second Life
standaard beschouwd. 'The thirty seconds of Randstad', een referentie aan de tijd die je
in de Second Life vestiging van Randstad maximaal hoeft te wachten totdat je wordt
aangesproken door een echt persoon, is in de Verenigde Staten inmiddels een begrip.
Na de eerste golf van op media-aandacht gerichte bedrijven, wordt DNBmedia nu benaderd
door internationaal toonaangevende bedrijven die daadwerkelijk gebruik willen maken van
de toepassingsmogelijkheden van virtuele werelden.
---