Acties bij KPN Contact en SNT
Op 13 juni om 13.13 uur is het ultimatum dat Abavakabo FNV, Bond van
Telecompersoneel en CNV Publieke Zaak stelden aan KPN Contact en SNT
verstreken. De bonden hebben niets van de werkgever vernomen. Omdat de
werkgever niet is ingegaan op de eisen van de bonden zullen de
werknemers van de contactcenters de komende weken actie gaan voeren.
De acties zullen gericht zijn tegen de werkgever. De bonden denken in
eerste instantie aan demonstratieve acties bij de kantoren. Zeker in
het begin zal het publiek hier nauwelijks hinder van ondervinden.
Omdat de acties zwaarder worden naarmate de tijd verstrijkt, sluiten
de bonden niet uit dat consumenten hinder gaan ondervinden van de
acties bij de contactcenters.
De belangrijkste eisen van de bonden voor de cao KPN Contact en SNT
zijn:
* Een cao met een looptijd van 1 januari 2007 tot 1 januari 2009;
* Per 1 januari 2007 en per 1 januari 2008 een jaarlijkse
structurele salarisverhoging van 3 procent;
* Af te zien van invoering van een nieuw systeem van
prestatiebeloning, en in plaats daarvan de bonden te betrekken bij
het verbeteren van de bestaande, variabele beloningsregeling.
Onder de cao vallen de 3300 vaste werknemers van de contactcenters van
KPN, ook wel callentra genoemd, KPN Contact en SNT.
ABVAKABO FNV