ABVAKABO FNV

Acties bij KPN Contact en SNT

Op 13 juni om 13.13 uur is het ultimatum dat Abavakabo FNV, Bond van Telecompersoneel en CNV Publieke Zaak stelden aan KPN Contact en SNT verstreken. De bonden hebben niets van de werkgever vernomen. Omdat de werkgever niet is ingegaan op de eisen van de bonden zullen de werknemers van de contactcenters de komende weken actie gaan voeren.

De acties zullen gericht zijn tegen de werkgever. De bonden denken in eerste instantie aan demonstratieve acties bij de kantoren. Zeker in het begin zal het publiek hier nauwelijks hinder van ondervinden. Omdat de acties zwaarder worden naarmate de tijd verstrijkt, sluiten de bonden niet uit dat consumenten hinder gaan ondervinden van de acties bij de contactcenters.

De belangrijkste eisen van de bonden voor de cao KPN Contact en SNT zijn:

* Een cao met een looptijd van 1 januari 2007 tot 1 januari 2009;
* Per 1 januari 2007 en per 1 januari 2008 een jaarlijkse structurele salarisverhoging van 3 procent;
* Af te zien van invoering van een nieuw systeem van prestatiebeloning, en in plaats daarvan de bonden te betrekken bij het verbeteren van de bestaande, variabele beloningsregeling.

Onder de cao vallen de 3300 vaste werknemers van de contactcenters van KPN, ook wel callentra genoemd, KPN Contact en SNT.