Ingezonden persbericht


MusicFromNL: online direct e-mailcampagnes boeken en betalen per geopende mail

Met een wekelijks bereik van ruim 250.000 e-mailadressen is MusicFromNL een van Nederlands grootste kanalen voor promotie via direct e-mail. De website biedt adverteerders nu de mogelijkheid online doelgroepen samen te stellen en campagnes te boeken. 'Het is net zo makkelijk als het boeken van een vliegticket. Ons online boekingssysteem houdt rekening met reserveringen van andere adverteerders, zodat wij ons adressenbestand - dat eenmaal per week gemaild mag worden - optimaal kunnen inzetten.', aldus Rob van der Veeken, hoofd verkoop van MusicFromNL.

Het adressenbestand van MusicFromNL is bij uitstek geschikt voor adverteerders die zich richten op muziek. Zo kan er naast leeftijd, geslacht en woonplaats bijvoorbeeld ook gefilterd worden op favoriete muziekgenres en op muzikantgroepen zoals drummers of gitaristen.

Exclusief voor de muziekbranche: afrekenen per geopende mailing

MusicFromNL is de eerste aanbieder van direct e-mail die afrekent per geopende mail, in plaats van per verzonden mail. 'Men is steeds selectiever met het openen van e-mail. Het is niet des internets af te rekenen per verzonden mail als meer dan de helft hiervan niet geopend wordt, daarom rekenen wij sinds kort af per geopende mail. Onze adverteerders zijn enthousiast over de nieuwe aanpak en we zetten nu wekelijks meer adressen in.', vervolgt Rob van der Veeken.

Overigens kunnen op dit moment alleen adverteerders uit de muziekbranche profiteren van de nieuwe aanpak van MusicFromNL. Reden hiervoor is dat MusicFromNL de exploitatie van haar adressenbestand voor adverteerders uit andere branches heeft uitbesteed aan Tapps, marktleider op het gebied van direct e-mail in Nederland.

Real-time online rapportages

Tegelijkertijd met het boekingssysteem is een online rapportagesysteem ingevoerd. Hiermee krijgen klanten van MusicFromNL real-time inzicht in de resultaten en kosten van hun campagne. Van der Veeken: 'Veel podia maken gebruik van onze diensten. Zij werken met relatief beperkte budgetten die binnen korte tijd ingezet moeten worden. Met het online rapportagesysteem krijgen zij direct inzicht hoe hun campagne presteert. Mocht een campagne niet aanslaan, dan hoeft daar niet voor betaald te worden en kan het resterende budget direct elders ingezet worden. Deze flexibiliteit stelt al onze klanten in staat optimaal gebruik te maken van hun beschikbare budget.'

Samenwerking VNPF

MusicFromNL werkt sinds 1 april samen met de Vereniging voor Nederlandse Poppodia en ­Festivals (VNPF), de grootste brancheorganisatie voor podia en festivals in Nederland. 'Wij bieden VNPF leden 10% korting op onze tarieven en in samenwerking met de VNPF gaan wij onze diensten verder verbeteren. Daarnaast biedt de VNPF ons de gelegenheid onze diensten bij podia en festivals onder de aandacht te brengen.'

Woensdag 13 juni presenteert MusicFromNL tijdens het VNPF-gala het online boekings- en rapportagesysteem aan publiciteitsmedewerkers van de grootste Nederlandse podia en festivals. Tijdens het gala zal MusicFromNL ook een tipje van de sluier lichten van Web 2.0 functies die najaar 2007 aan www.musicfrom.nl toegevoegd worden.

Informatie over het nieuwe boekings- en rapportagesyteem is te bekijken op http://www.musicfrom.nl/muziekpromotie

** NOOT VOOR REDACTIE

Ingezonden persbericht