Nieuwe Nederlandse editie 'Kotler' verschenen
11.06.2007 / 10:50 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Adviesbureau berenschot
Adviesbureau berenschot
Nieuwe Nederlandse editie 'Kotler' verschenen
Utrecht, 11 juni 2007 - Vandaag verschijnt de nieuwe Nederlandse editie van Kotlers
'Marketing Management, de essentie'. Hierin zijn achttien succesvolle marketingcases van
Nederlandse en Belgische bedrijven opgenomen.
Deze derde Nederlandstalige editie van 'Marketing Management' van Philip Kotler werd de
afgelopen maanden bewerkt door Henry Robben (Universiteit Nyenrode), Maggie Geuens
(Universiteit Gent) en vijf adviseurs van Berenschot (Onno Ponfoort, Sascha Boom, Titia
Tamminga, Martijn Laar en Cristel Peters). Kotlers boek werd eerder dit jaar door
marketingwetenschappers gekozen als belangrijkste marketingboek van de laatste veertig
jaar.
Berenschot interviewde en onderzocht meer dan dertig Nederlandse en Belgische bedrijven,
waaronder: TomTom, Philips, Barco, Colruyt, Canon Nederland, Interpolis, TPG Post,
Amsterdam Airport Schiphol, Batavus en Unilever. Daarnaast voegde Berenschot vele
modellen en formats toe die gangbaar zijn in de Benelux.
Doel van het boek is onder meer bedrijven te ondersteunen bij het vertalen van algemene
beleidsdoelstellingen in marketingactiviteiten. Ook worden er handvatten gegeven om de
toegevoegde waarde van marketing meetbaar te maken en het marketingproces in de juiste
richting te sturen: marktgericht organiseren. Verder zijn de praktijkcases voorzien van
een toelichting die lezers in de praktijk kunnen gebruiken.
---