Ingezonden persbericht


LUSTRUM ROSE AAN ZEE : EEN GROOT(S) FEEST!

Dit jaar zal voor de vijfde maal het evenement Rosé aan Zee worden gevierd op zaterdag 9 en zondag 10 juli a.s. bij Beachclub De Oase in Scheveningen. Om dit speciale lustrum - onder alle weersomstandigheden - te laten slagen zal er een grote partytent worden neergezet. Als ideale feestlocatie waar de bezoekers kunnen proeven en genieten van meer dan 100 rosés uit alle werelddelen. Speciaal voor dit lustrum zal de barbecue worden uitgebreid met een aantal tongstrelende gerechten, die speciaal worden gecomponeerd in combinatie met een mooi glas rosé.

Een uniek festival, want waar ter wereld kun je als gast zoveel rosé's proeven en drinken?

Waar kan de oprechte wijnliefhebber zijn/haar persoonlijke lievelingsrosé's uitkiezen?

Waar kun je de 'rozige' sfeer zo optimaal proeven als op het strand?

Ook dit keer zal er een roséwedstrijd op het strand worden georganiseerd, waar het aanwezige publiek haar BESTE ROSE kan kiezen. De vorige edities van Rosé aan Zee (tijdens de twee dagen) werden door ruim 500 liefhebbers bezocht. Ook de horeca, wijnhandel en pers waren de afgelopen jaren in ruime mate aanwezig om dit unieke evenement mee te beleven.

Datum: zaterdag 9 en zondag 10 juni 2007

Openingstijden: 16.00 uur - 21.00 uur

Locatie: Beachclub De Oase, Noorderstrand, Zwartepad, Scheveningen

www.oase-scheveningen.nl

Prijs: ¤ 39,50, inclusief maaltijd en rosé's

Informatie en kaarten: www.wijnpers.nl/rose , VVV-kantoren en Beachclub De Oase

De proevers kunnen constateren dat de afgelopen jaren de kwaliteit van rosé fors is gestegen. Tijdens de proeverij krijgen de Franse rosé's geduchte concurrentie van rosé's uit Zuid-Afrika, Spanje, Italië en andere landen. Iedere wijnliefhebber kan zijn/haar eigen stijl kiezen. Wij verwachten dat in de komende jaren de smaakvoorkeur van de rosédrinker zich zal ontwikkelen in de richting van drogere rosé's, met een meer fruitig en kruidig karakter.

Rosé is duidelijk geen hype meer, maar een voortdurende trend, waarbij een forse stijging van de verkoop in 2006 van 20% werd behaald. Het weer niet meegerekend. In 2006 gaven vooral jongeren en vrouwen de voorkeur aan rosé. Dit jaar zullen ook steeds meer mannen rosé kopen. Dat zal een verdere groei van de consumptie van rosé betekenen.

"Rosé aan Zee" wordt georganiseerd door uitgeverij De Wijnpers, verantwoordelijk voor wijntijdschrift PersWijn. PersWijn is met een oplage van 12.000 exemplaren en meer dan 25.000 lezers het grootste wijntijdschrift binnen de Benelux..