Steeds meer producten digitaal beschikbaar
Datum uitgave: 06/08/2007
Even een afspraak maken om het rijbewijs of paspoort te verlengen, een
uittreksel uit het bevolkingsregister aanvragen of een verhuizing
doorgeven. Hiervoor hoeven Zwollenaren niet meer de deur uit, maar
kunnen dit vanuit hun luie stoel regelen via het e-loket van de
gemeente Zwolle.
Het e-loket van de gemeente is op zich niet nieuw, maar de
mogelijkheden ervan worden steeds uitgebreider. Om de klant ook op het
digitale vlak meer tegemoet te komen, wil de gemeente dit jaar
minimaal 65 procent van haar dienstverlening digitaal beschikbaar
stellen.
Producten als kapvergunning, uittreksel uit de gemeentelijke
basisadministratie en melding woon- en leefomgeving kunnen na de zomer
online aangevraagd worden. De status van de aanvraag kan met `Mijn
loket' ook via internet gevolgd worden. Dit is nu al mogelijk met de
aanvraag van een bouwvergunning.
Bovendien is het in het najaar mogelijk voor Zwollenaren om gebruik te
maken van DigiD bij aanvraagformulieren waarbij identificatie nodig
is. De klant bespaart hiermee tijd, omdat bij de digitale
aanvraagformulieren al een aantal gegevens voor de klant worden
ingevuld.
Het verbetering van producten en diensten via e-loket is slechts één
van de inspanningen die de gemeente Zwolle doet om haar
dienstverlening te verbeteren. Deze verbetering van dienstverlening
gaat niet in een keer, maar zal stapsgewijs plaatsvinden. Op de
momenten dat producten en diensten van de gemeente toegankelijker of
gemakkelijker hebben gemaakt, wordt dit onder de aandacht van de
Zwollenaren gebracht. Zwolle gaat voor professionele en betrouwbare
dienstverlening.
omhoog
Bron: Afdeling Communicatie
Datum van 08-06-2007 tot 07-07-2007
Gemeente Zwolle