FIPP
FAEP
B-to-B campagne ter promotie van het mediumtype tijdschriften
De Groep Publiekstijdschriften presenteert de B-to-B campagne ter
promotie van het mediumtype tijdschriften.
* Tijdschriften doen iets met mensen, mensen doen iets met
tijdschriften
* Tijdschriften, inspiratie die je pákt
Dit is de payoff van de B-to-B campagne die vanaf 31 mei 2007 in de
vakbladen Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Marketing Tribune
en in diverse publiekstijdschriften van onze leden loopt. Deze
campagne is ontwikkeld naar Amerikaans voorbeeld. De Magazine
Engagement Study was voor de Groep Publiekstijdschriften aanleiding om
deze campagne te adopteren en in samenwerking met Nederlandse
adverteerders uit te voeren. De eerste adverteerders die hun
medewerking hebben verleend zijn K-Swiss en Chevrolet . De achtergrond
van deze campagne is dat lezers advertentiepaginas uit hun blad
scheuren omdat ze hier iets mee willen doen. Dit kan variëren van
ermee naar de winkel gaan, als voorbeeld te laten zien aan
vriend/vriendin/broer of zus tot het gebruiken van de pagina als
decoratie.
Nederlands Uitgeversverbond