Nederlands Uitgeversverbond

FIPP
FAEP

B-to-B campagne ter promotie van het mediumtype tijdschriften

De Groep Publiekstijdschriften presenteert de B-to-B campagne ter promotie van het mediumtype tijdschriften.


* Tijdschriften doen iets met mensen, mensen doen iets met tijdschriften

* Tijdschriften, inspiratie die je pákt

Dit is de payoff van de B-to-B campagne die vanaf 31 mei 2007 in de vakbladen Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Marketing Tribune en in diverse publiekstijdschriften van onze leden loopt. Deze campagne is ontwikkeld naar Amerikaans voorbeeld. De Magazine Engagement Study was voor de Groep Publiekstijdschriften aanleiding om deze campagne te adopteren en in samenwerking met Nederlandse adverteerders uit te voeren. De eerste adverteerders die hun medewerking hebben verleend zijn K-Swiss en Chevrolet . De achtergrond van deze campagne is dat lezers advertentiepaginas uit hun blad scheuren omdat ze hier iets mee willen doen. Dit kan variëren van ermee naar de winkel gaan, als voorbeeld te laten zien aan vriend/vriendin/broer of zus tot het gebruiken van de pagina als decoratie.