Ingezonden persbericht


Creatieve competitie voor doorbraak in klimaatverandering

AMSTERDAM, 7 juni 2007 -" De Nationale Postcode Loterij en PICNIC geloven dat de wereld aantrekkelijke producten en diensten nodig heeft die ons verleiden om met veel plezier een groenere levensstijl te omarmen. De hoop is vooral gevestigd op de innovatieve, creatieve ondernemers van de nieuwe economie, zoals de deelnemers van PICNIC. Daarom hebben de Postcode Loterij en PICNIC de handen ineen geslagen.

Samen in actie tegen het broeikaseffect
De PICNIC Green Challenge doet een oproep aan creatieve geesten om de uitdaging aan te nemen en een energievriendelijk product of dienst te ontwikkelen waar consumenten warm voor lopen. Want van vernieuwende, uitvoerbare en groene ideeën heeft iedereen profijt: de zakenwereld, de consument en bovenal onze planeet. De vinding maakt bij voorkeur gebruik van IT of nieuwe media. Een gedegen businessplan dient vóór 15 augustus 2007 ingediend te worden.

De winnaar ontvangt ¤ 500.000, beschikbaar gesteld door de Nationale Postcode Loterij, om zijn of haar vinding op de markt te brengen. Plus deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld én een lijst met potentiële afnemers. Meer informatie over de prijsvraag is te vinden op www.picnicnetwork.org/greenchallenge.

De Postcode Loterij en PICNIC roepen alle mensen in hun netwerken op om de uitdaging van de PICNIC Green Challenge aan te gaan én om deze oproep verder te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen, waar ook ter wereld. Iedereen vanaf 18 jaar kan deelnemen.

De winnaar
De inzenddatum sluit op 15 augustus 2007. De winnaar wordt op 29 september bekendgemaakt tijdens PICNIC'07 in Amsterdam.

De jaarlijkse PICNIC bijeenkomst is het belangrijkste forum in Europa op het gebied van multimediale creativiteit en innovatie. PICNIC'07 vindt plaats in Amsterdam, van 22 t/m 29 september 2007. Vorig jaar tijdens de eerste editie van PICNIC, bezochten 5.000 deelnemers het evenement. Dit jaar worden er minstens 7.500 geïnteresseerden verwacht. De eerste PICNIC Green Challenge, fuelled by the Postcode Lottery, is dit jaar een belangrijk programmaonderdeel.

De Nationale Postcode Loterij zet zich in voor een groene en rechtvaardige wereld en is samen met PICNIC initiatiefnemer van de PICNIC Green Challenge.

Een selectie van personen die hun naam verbinden aan de PICNIC Green Challenge:
* Avery Baker, EVP Global Marketing and Communications Tommy Hilfiger
* Job Cohen, Burgemeester van Amsterdam
* Steve Howard, CEO van The Climate Group
* Liesbeth van Tongeren, directeur Greenpeace Nederland
* Eckart Wintzen, oprichter van Ex'tent Green Venture Capital.

Noot voor de redactie (