EVD
05.06.2007
Italië: cosmetica in de lift
---
De verkoop van cosmetica in Italië zit in de lift. Uit de laatste
editie van de internationale cosmeticabeurs Cosmoprof (Bologna, eind
maart 2007) kwam een positief beeld van de sector naar voren. Na een
periode van stagnatie is de consumptie van cosmeticaproducten in 2006
gemiddeld met 2,2 procent toegenomen en het totale volume van de
consumptie bereikte ongeveer 8,7 miljard euro in waarde. Ook de omzet
van de industrie groeide in 2006 met 2,7 procent (waarde van de omzet:
8 miljard euro).
De sterkste ontwikkeling in de afzetkanalen deed zich voor bij de
apothekers. Apotheken zijn in Italië vertrouwde verkooppunten voor de
klant: het persoonlijke, op een vertrouwensband gebaseerde contact met
de apotheker biedt toegevoegde waarde aan het geheel. Apotheken zijn
goed voor 14 procent van de totale nationale afzet van
cosmeticaproducten.
Meer informatie:
* Nederlands consulaat-generaal Milaan. Bij de handelsafdeling is
een uitgebreid onderzoek inclusief een recente analyse per product
en per industrieel segment beschikbaar. www.holland.it
* Cosmoprof: www.cosmoprof.it/it/
---
Bron: Nederlands consulaat-generaal te Milaan