Postbank internet bankieren weer onbereikbaar volgens Uptrends.com
Alphen aan den Rijn - 7 juni 2007 - Uptrends.com, de toonaangevende provider van bereikbaarheidsmetingen voor websites en servers via wereldwijde controle stations, maakt vandaag bekend dat Mijnpostbank.nl weer onbereikbaar is sinds 11.57 vanmorgen. Op de website
Mijnpostbank.nl heeft regelmatig te kampen met slechte bereikbaarheid. Afgelopen zondag was de website het grootste gedeelte van de dag niet bereikbaar voor klanten van de Postbank die wilden internetbankieren.
Uptrends.com is wereldwijd toonaangevend op het gebied van bereikbaarheidsmetingen van websites en servers. Uptrends.com heeft als doel de bereikbaarheid en uptime van websites te verbeteren en kostbare downtijd te verminderen. Via wereldwijde controlestations kunnen websites en servers iedere 5 minuten gecontroleert worden. Indien een website of server niet bereikbaar is worden automatisch alerts via SMS, RSS, email of MSN Messenger verstuurt naar klanten. De wereldwijde controlestations monitoren duizenden websites. Uptrends.com is opgericht door de oprichters van OneStat.com, een snelgroeiende provider van website statistieken met duizenden klanten zoals Startpagina, Transavia, TUI, VGZ en TU Delft.
Methodologie: via 8 wereldwijde controlestations worden websites continue iedere 5 minuten gecontroleert. Zodra een website niet bereikbaar is, wordt de website door een ander controlestation gecontroleert. Indien de website nog niet bereikbaar is wordt dit als een fout geregistreert. De wereldwijde controlestations controleren net zolang de site bereikbaar is en rapporteren dit dan weer aan de Uptrends centrale. Zo kan ook de downtijd gemeten worden.
Opmerking voor journalisten: voor meer informatie kunt u gaan naar de Uptrends.com website