Reclame Code Commissie
Bescherm de vrijheid van commerciële communicatie en draag bij aan de
Stichting Reclame Code.
Met deze oproep luidt de Stichting Reclame Code haar donatieverzoeken
in die vandaag naar alle adverteerders in Nederland zijn verzonden.
Verantwoord reclamemaken om algemene wettelijke reclameverboden te
voorkomen, dat is de essentie van de zelfreguleringinitiatieven van
het bedrijfsleven waaraan de Stichting Reclame Code al meer dan
veertig jaar invulling geeft.
Om de werkzaamheden van de Stichting te kunnen continueren, wordt aan
de adverteerders om een jaarlijkse bijdrage gerelateerd aan hun bruto
media bestedingen* gevraagd.
De Stichting Reclame Code is er om de communicatie van producten en
diensten maximale speelruimte te geven door aan te tonen dat het
reclamemakend bedrijfsleven haar maatschappelijke verantwoordelijkheid
weet te nemen.
De donatieverzoeken worden ondersteund door een reclamecampagne,
waarin CEO's van Achmea, Bacardi, Hak, KPN, Pon en Unilever hun
medeadverteerders oproepen de werkzaamheden van de Stichting te
ondersteunen en met name hun financiële bijdrage te leveren.
De campagne is gratis ontwikkeld door DDB Amsterdam en de
mediaplaatsingen komen voor rekening van de betreffende media. De
campagne is ook te zien via www.reclamecode.nl/campagne.
* Voor de bijdrage wordt gehanteerd een omslagstelsel gebaseerd op
jaarlijkse bruto mediabestedingen zoals vastgesteld door BBC/Nielsen.
Bij mediabestedingen onder de EUR 1 mln. is de bijdrage EUR 200,- per
jaar.
Vanaf EUR 1 mln. bedraagt de bijdrage 0,025% van de bruto
mediabestedingen.
Voor nadere informatie:
Stichting Reclame Code
Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur
Tel.: 020- 301 33 97
Bezoek ook onze website
www.reclamecode.nl