Reclame Code Commissie

Bescherm de vrijheid van commerciële communicatie en draag bij aan de Stichting Reclame Code.

Met deze oproep luidt de Stichting Reclame Code haar donatieverzoeken in die vandaag naar alle adverteerders in Nederland zijn verzonden.

Verantwoord reclamemaken om algemene wettelijke reclameverboden te voorkomen, dat is de essentie van de zelfreguleringinitiatieven van het bedrijfsleven waaraan de Stichting Reclame Code al meer dan veertig jaar invulling geeft.

Om de werkzaamheden van de Stichting te kunnen continueren, wordt aan de adverteerders om een jaarlijkse bijdrage gerelateerd aan hun bruto media bestedingen* gevraagd.

De Stichting Reclame Code is er om de communicatie van producten en diensten maximale speelruimte te geven door aan te tonen dat het reclamemakend bedrijfsleven haar maatschappelijke verantwoordelijkheid weet te nemen.

De donatieverzoeken worden ondersteund door een reclamecampagne, waarin CEO's van Achmea, Bacardi, Hak, KPN, Pon en Unilever hun medeadverteerders oproepen de werkzaamheden van de Stichting te ondersteunen en met name hun financiële bijdrage te leveren.

De campagne is gratis ontwikkeld door DDB Amsterdam en de mediaplaatsingen komen voor rekening van de betreffende media. De campagne is ook te zien via www.reclamecode.nl/campagne.


* Voor de bijdrage wordt gehanteerd een omslagstelsel gebaseerd op jaarlijkse bruto mediabestedingen zoals vastgesteld door BBC/Nielsen. Bij mediabestedingen onder de EUR 1 mln. is de bijdrage EUR 200,- per jaar.

Vanaf EUR 1 mln. bedraagt de bijdrage 0,025% van de bruto mediabestedingen.

Voor nadere informatie:

Stichting Reclame Code

Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur

Tel.: 020- 301 33 97

Bezoek ook onze website

www.reclamecode.nl