Project Gemeente Westland

Weer ruime voldoende voor dienstverlening gemeente Westland

Publicatiedatum: 05-06-2007

De gemeente Westland heeft deelgenomen aan een vergelijkend onderzoek van 80 Nederlandse gemeenten, gericht op de klanttevredenheid van bezoekers aan publieksbalies. Het onderzoek is uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van Benchmarking Publiekszaken. Uit het onderzoek blijkt dat Westland gemiddeld een 7,6 scoort. In een eerder, eigen onderzoek in 2005 scoorden de balies een 7,9. Het cijfer uit het landelijke onderzoek is iets lager omdat daarin andere zaken zijn meegewogen, zoals parkeergelegenheid.

Wethouder Marga de Goeij (publiekszaken) is tevreden met de uitkomst van het onderzoek. Het is goed om geregeld te meten hoe de burger de dienstverlening aan de balies ervaart. De uitkomst van het eerste onderzoek blijkt hiermee geen toevalstreffer te zijn. We blijven hierdoor voldoen aan de ambitie van het college om met onze publieksbalies een ruime voldoende te scoren.