Weer ruime voldoende voor dienstverlening gemeente Westland
Publicatiedatum: 05-06-2007
De gemeente Westland heeft deelgenomen aan een vergelijkend onderzoek
van 80 Nederlandse gemeenten, gericht op de klanttevredenheid van
bezoekers aan publieksbalies. Het onderzoek is uitgevoerd door TNS
Nipo in opdracht van Benchmarking Publiekszaken.
Uit het onderzoek blijkt dat Westland gemiddeld een 7,6 scoort. In
een eerder, eigen onderzoek in 2005 scoorden de balies een 7,9.
Het cijfer uit het landelijke onderzoek is iets lager omdat daarin
andere zaken zijn meegewogen, zoals parkeergelegenheid.
Wethouder Marga de Goeij (publiekszaken) is tevreden met de uitkomst
van het onderzoek. Het is goed om geregeld te meten hoe de burger de
dienstverlening aan de balies ervaart. De uitkomst van het eerste
onderzoek blijkt hiermee geen toevalstreffer te zijn. We blijven
hierdoor voldoen aan de ambitie van het college om met onze
publieksbalies een ruime voldoende te scoren.