Ingezonden persbericht
Persbericht
Maarssen, 5 juni 2007
Reed Business en KNMG gaan samen voor sterke multimediale positie in medische markt
Per 1 juli 2007 zal Elsevier Gezondheidszorg van Reed Business de nieuwe uitgever worden voor belangrijke
uitgaven van de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot Bevordering der Geneeskunst (KNMG):
Medisch Contact, Arts in Spe en Artsennet.nl. Medisch Contact is het meest gelezen vakblad door artsen in
Nederland. Artsennet.nl is gepositioneerd als dé portal voor Nederlandse medici.
Ben Crul, hoofdredacteur van Medisch Contact en manager Artsennet: "Met uitgever Reed Business hebben wij
een goede samenwerkingsovereenkomst voor de lange termijn afgesloten. Met deze partner voelen wij ons vrij en
gesteund om de vele ideeën voor Medisch Contact, Arts in Spe, Artsennet.nl en haar deelnemers verder te
ontwikkelen, op zowel print- als onlinegebied."
Mark van Mierle, Directeur Elsevier Gezondheidszorg: "We zien ernaar uit om samen met de KNMG een
succesvolle multimediale strategie uit te rollen voor de toekomst. Het idee is om onze producten zoals live
webcast (waarmee onafhankelijke medische webTV kan worden bekeken) en e-learning (online nascholing voor
artsen) in te zetten om Medisch Contact, Artsennet.nl en Arts in Spe verder te laten groeien. We zijn ervan
overtuigd dat de combinatie van enerzijds een sterke partij als KNMG en anderzijds een multimediabedrijf als
Reed Business, positief zal blijken. Samen hebben we meer te bieden. We zullen betere producten en betere
diensten kunnen leveren aan gebruikers en adverteerders in medisch Nederland."
Reed Business is Reed Elseviers uitgeefdivisie van vakinformatie. De Reed Business marktgroep
Elsevier Gezondheidszorg heeft een leidende rol in het uitgeven van vakinformatie voor professionals in de zorg.
ZorgVisie en Nursing zijn voorbeelden van marktleidende titels die Reed Business in portefeuille heeft.
Noot voor de redactie (