Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hoe komt een koe in een tophotel terecht?

Stunt van nieuw Holiday Inn Amsterdam Schiphol: een koe als topmodel in vergaderruimte

Lijnden, 5 juni 2007 ­ Een echte koe! Een Fries stamboekrund, om precies te zijn. Midden in het gloednieuwe business hotel Holiday Inn Amsterdam Schiphol. Dat was onlangs het bizarre decor in het gloednieuwe viersterren hotel twee weken geleden. De reden voor het bijzondere bezoek? "Geen enkel ander tophotel in de buurt van Schiphol biedt zoveel lucht, ruimte en groene vergezichten..."

Natuur
De koe, die door boeren uit haar woonplaats Abcoude van en naar de speciaal aangelegde (kunst-)grasmat in de conferentiezaal werd getransporteerd, zal zich er niet van bewust zijn geweest, maar ze figureert nu als model in de printcampagne van het nieuwe hotel. "Holiday Inn is ongelooflijk trots dat dit topklasse hotel in gebruik genomen gaat worden, niet in de laatste plaats vanwege de bijzonderheid dat er zo veel natuur te zien is op zo'n korte afstand van Schiphol" legt Maurice Jansen, General Manager van Holiday Inn Amsterdam Schiphol, uit. "Het hotel ligt in het kleine plaatsje Lijnden, op een paar kilometer van de start- en landingsbanen, maar ademt de rust uit van een plattelandshotel. Dan wel eentje met alle moderne faciliteiten voor business meetings en uitstekende overnachtingen."

Ruimtelijke architectuur
De reclamecampagne met de koe in de vergaderzaal is te zien in verschillende media o.a. High Profile Events, Quality in Meetings en Inforegio. Daarnaast adverteert Holiday Inn Amsterdam Schiphol de komende maanden op de radio, internet en in verschillende landelijke en regionale bladen. Idee en realisatie is van het Amsterdamse bureau Rappange Advertising. Gaby Rappange zegt hierover: "De grote glaspartijen in het ontwerp zorgen ervoor dat de natuur ook echt binnenkomt. De ruimtelijke architectuur van het pand en de bijzondere lichtval inspireerden ons tot de keuze van ons "model". De oorspronkelijkheid van onze opzet; lekker jezelf zijn in een natuurlijke (werk) omgeving, wordt door ons met deze creatieve vondst ook extra benadrukt"

Autolift
Het Holiday Inn Amsterdam Schiphol is hypermodern met veel glas en een vernieuwende aanpak bij het ontwerp. De zalen van het conferentiecentrum, dat min of meer losvast tegen het hotel is aangebouwd, zijn uitzonderlijk licht en ruim in vergelijking met de standaard conferentieruimtes in hotels. Natuurlijk zijn de zalen uitgerust met de meest moderne en professionele apparatuur. Er is zelfs een autolift waardoor er presentaties van auto's kunnen worden gehouden. In de 19 conferentie zalen van het hotel kunnen in totaal 1300 gasten worden verwelkomd.

Holiday Inn Amsterdam Schiphol maakt onderdeel uit van InterContinental Hotels Group. Deze keten exploiteert wereldwijd 3.600 hotels onder de merken InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn en Express by Holiday Inn. In omgeving Amsterdam heeft de keten vier andere hotels namelijk Holiday Inn de Boelelaan, Crowne Plaza Centrum, het Amstel hotel en Crowne Plaza Schiphol. HOLIDAY INN AMSTERDAM SCHIPHOL
Melbournestraat 1
1175 RM Lijnden
Tel: 020 6 580 580
Fax: 020 6 580 585