05-06-2007
ABA-certificaat voor leaseonderhoud
BOVAG-afdeling Auto Bedrijven Associatie (ABA) introduceert een
kwaliteitscertificaat voor onafhankelijke autobedrijven die werk
willen maken van onderhoud voor de zakelijke markt.
Merkonafhankelijke autobedrijven die zich willen profileren op de
zakelijke markt kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor het
ABA-certificaat Lease Service Center oftewel LSC. Een apart schild
aan de muur van een bedrijf garandeert dat dit voldoet aan een set
strenge eisen op het gebied van kwaliteit, uitstraling, kennis en
kunde. ABA heeft die eisen in samenspraak met enkele prominente
leasemaatschappijen opgesteld. De voorwaarden komen bovenop de
bestaande ABA-kwaliteitseisen en betreffen onder meer:
- het met succes volgen van een speciale lease-training
- aansluiting op ROB-net, inclusief elektronisch factureren
- geschikte diagnose-apparatuur
- toegang tot een technisch informatiesysteem
- werken volgens fabrieksspecificaties
ABA-leden die zich melden, worden vanaf augustus op deze criteria
beoordeeld door een onafhankelijke partij.
Onderdeel van het LSC-concept is een servicedesk voor
leasemaatschappijen zodat die op een centraal punt terecht kunnen met
vragen. Uit gesprekken met de leasebranche is gebleken dat daar grote
behoefte aan is.
ABA rekent op een netwerk van enkele honderden LSCs. Eind dit jaar
rolt ABA het concept uit, om het netwerk vervolgens onder de aandacht
te brengen bij leasemaatschappijen.
Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 36 procent van de leaserijders
bereid is over te stappen als er zon landelijk netwerk komt. Bij
wagenparkbeheerders is dat percentage zelfs 45 procent.
Bron: BOVAG persbericht
Datum: 05-06-2007
BOVAG