APS begeleidt project pedagogische BredeSchool in Amsterdam

dinsdag 05 juni 2007

Met een pedagogische aanpak kan de BredeSchool veel meer zijn dan een mooi gebouw, waarbinnen de activiteiten op elkaar zijn afgestemd. In de Amsterdamse Community School is men op die manier aan de slag gegaan.

In een pedagogische BredeSchool gaat het er ook om dat partners samen nadenken en discussiëren over opvoeding en hun gezamenlijke pedagogische taak. Kinderen verdienen zon aanpak vinden Margôt Koekkoek en Johan Bosma van het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum (APS), die met het project Pedagogische kwaliteit in de BredeSchoolwillen bereiken dat de professionals binnen de BredeSchool hun pedagogische activiteiten op elkaar afstemmen. Op dit moment begeleidt de APS de Community School in Amsterdam Oud-Zuid bij deze aanpak. Het gaat daar om ongeveer dertig leidsters en leerkrachten (professionals) van de basisschool, de peuterspeelzaal, de naschoolse opvang en het jeugdwerk.

Lees de reportage die in JSW van maart 2007 is gepubliceerd.