APS begeleidt project pedagogische BredeSchool in Amsterdam
dinsdag 05 juni 2007
Met een pedagogische aanpak kan de BredeSchool veel meer zijn dan een mooi
gebouw, waarbinnen de activiteiten op elkaar zijn afgestemd. In de
Amsterdamse Community School is men op die manier aan de slag gegaan.
In een pedagogische BredeSchool gaat het er ook om dat partners samen
nadenken en discussiëren over opvoeding en hun gezamenlijke
pedagogische taak. Kinderen verdienen zon aanpak vinden Margôt
Koekkoek en Johan Bosma van het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum
(APS), die met het project Pedagogische kwaliteit in de
BredeSchoolwillen bereiken dat de professionals binnen de BredeSchool
hun pedagogische activiteiten op elkaar afstemmen. Op dit moment
begeleidt de APS de Community School in Amsterdam Oud-Zuid bij deze
aanpak. Het gaat daar om ongeveer dertig leidsters en leerkrachten
(professionals) van de basisschool, de peuterspeelzaal, de naschoolse
opvang en het jeugdwerk.
Lees de reportage die in JSW van maart 2007 is gepubliceerd.