Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tien retailers genomineerd voor Elsevier Retail Personality 2007

Bekendmaking winnaar tijdens het Nationaal Retail Overleg op 5 juni 2007

Huizen, 16 mei 2007 -- De Elsevier Retail Personality 2007 wordt op 5 juni bekendgemaakt tijdens het vierde Nationaal Retail Overleg in Kasteel De Wittenburg in Wassenaar. Deze unieke persoonlijke onderscheiding voor topmanagers in de retailsector is de opvolger van de prijs `Retailer van het jaar', die tot 2003 is uitgereikt. De uitreiking wordt exclusief gesponsord door SAS, marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening.

Lezers van Zibb Retail en Elsevier Retail hebben de mogelijkheid gehad

een topmanager voor te dragen. Criteria waren lef, visie en ondernemer- schap. Zowel directieleden, eigenaren, als leden van de Raad van Bestuur kwamen in aanmerking. Onderzoeksbureau Q&A heeft vervolgens deze selectie van de lezers voorgelegd aan directieleden van de Top-100 retailorganisaties van Nederland. Zij hebben hun voorkeur uitgesproken.

Genomineerden zijn:
- Dick Boer, CEO Albert Heijn en lid RvB Ahold
- Paul Bringmann, managing director Les Halles (la Place)
- Tony DeNunzio, CEO Maxeda
- Carel van Eerd, algemeen directeur-eigenaar Jumbo Supermarkten
- Tom Heidman, CEO Logo International (voormalig CEO Retail Network Company)

- Jaap Lagerweij, CEO Sperwer Holding/algemeen directeur Plus Retail
- Matthijs van der Lely, CEO Boekhandels Groep Nederland (selexyz)
- Michael Smit, algemeen directeur/eigenaar Sissy-Boy
- Henk Teunissen, directeur/eigenaar Rivièra Maison
- Pieter Zwart, directeur Coolblue

De genomineerden zijn ter beoordeling aan de jury voorgelegd. Zij hebben de taak één winnaar te selecteren. De jury van de Elsevier Retail Personality bestaat voor een deel uit oud-winnaars van de onderscheiding `Retailer van het Jaar': Hans Breukhoven (CEO FRS Holding), Gerard Marsman (CEO Wehkamp.nl) en Ronald de Waal (CEO WE International). Andere juryleden zijn Ben Suidman (BJMS Consultancy), Rupert Parker Brady (retailexpert) en Maarten Beernink (hoofdredacteur Elsevier Retail). Juryvoorzitter is prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer. Zij is directeur van het cluster marketing en supply chain management van Nyenrode Business Universiteit. Kitty Koelemeijer was voor deze aanstelling onder meer hoogleraar retailing en marketing channels aan de Nyenrode Business Universiteit.

PERSBERICHT

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SASÂŽ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers: SAS Institute B.V. Susan Roos
t: (035) 699 68 47
e: susan.roos@snl.sas.com PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39 e: sas@publiekswerk.nl


---- --