Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Tien retailers genomineerd voor Elsevier Retail Personality 2007
Bekendmaking winnaar tijdens het Nationaal Retail Overleg op 5 juni 2007
Huizen, 16 mei 2007 -- De Elsevier Retail Personality 2007 wordt op 5 juni
bekendgemaakt tijdens het vierde Nationaal Retail Overleg in Kasteel De
Wittenburg in Wassenaar. Deze unieke persoonlijke onderscheiding voor
topmanagers in de retailsector is de opvolger van de prijs `Retailer van het
jaar', die tot 2003 is uitgereikt. De uitreiking wordt exclusief gesponsord
door SAS, marktleider op het gebied van business intelligence-software en
dienstverlening.
Lezers van Zibb Retail en Elsevier Retail hebben de mogelijkheid gehad
een topmanager voor te dragen. Criteria waren lef, visie en ondernemer-
schap. Zowel directieleden, eigenaren, als leden van de Raad van Bestuur
kwamen in aanmerking. Onderzoeksbureau Q&A heeft vervolgens deze
selectie van de lezers voorgelegd aan directieleden van de Top-100
retailorganisaties van Nederland. Zij hebben hun voorkeur uitgesproken.
Genomineerden zijn:
- Dick Boer, CEO Albert Heijn en lid RvB Ahold
- Paul Bringmann, managing director Les Halles (la Place)
- Tony DeNunzio, CEO Maxeda
- Carel van Eerd, algemeen directeur-eigenaar Jumbo Supermarkten
- Tom Heidman, CEO Logo International (voormalig CEO Retail Network
Company)
- Jaap Lagerweij, CEO Sperwer Holding/algemeen directeur Plus Retail
- Matthijs van der Lely, CEO Boekhandels Groep Nederland (selexyz)
- Michael Smit, algemeen directeur/eigenaar Sissy-Boy
- Henk Teunissen, directeur/eigenaar Rivièra Maison
- Pieter Zwart, directeur Coolblue
De genomineerden zijn ter beoordeling aan de jury voorgelegd. Zij hebben
de taak één winnaar te selecteren. De jury van de Elsevier Retail
Personality bestaat voor een deel uit oud-winnaars van de onderscheiding
`Retailer van het Jaar': Hans Breukhoven (CEO FRS Holding), Gerard
Marsman (CEO Wehkamp.nl) en Ronald de Waal (CEO WE International).
Andere juryleden zijn Ben Suidman (BJMS Consultancy), Rupert Parker
Brady (retailexpert) en Maarten Beernink (hoofdredacteur Elsevier Retail).
Juryvoorzitter is prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer. Zij is directeur van het cluster
marketing en supply chain management van Nyenrode Business
Universiteit. Kitty Koelemeijer was voor deze aanstelling onder meer
hoogleraar retailing en marketing channels aan de Nyenrode Business
Universiteit.
PERSBERICHT
Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000
organisaties gebruiken SASÂŽ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens
inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te
ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te
verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen
en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen
vanuit een enterprise intelligence platform.
SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de
oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer
dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van
wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen
op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op
www.sas.com/nl.
Meer informatie voor de pers:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 47
e: susan.roos@snl.sas.com
PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl
---- --