Ingezonden persbericht
Racing for Holland tevreden na testdag 24 uur van Le Mans.
Racing for Holland kijkt met een tevreden gevoel terug op de officiële testdag voor de 75e 24 uur van Le Mans. Het team eindigde met een snelste ronde van 3'34.035 op een zevende plaats, achter de Audi's, Peugeot's en een van de Pescarolo's.
Om 09.00 uur vanochtend begonnen de 55 deelnemers aan hun enige testmogelijkheid op het 13,6 km lange Circuit de la Sarthe, waar over twee weken om 15.00 uur de 24 uur van Le Mans van start gaat.
Jan Lammers begon achter het stuur van de Racing for Holland Dome S101.5 Judd. Lammers, die voor het 20e jaar op Le Mans is, gaf daarna het stuur over aan David Hart. Hart, die voor het eerst met een LMP1 op Le Mans reed, liet zien snel in het ritme te komen en reed met regelmaat goede tijden. Na Hart was het de beurt aan Jeroen Bleekemolen, die na zijn Le Mans debuut vorig jaar in de GT2 klasse nu in de snelste van de vier klassen zijn debuut maakt.
Het team kende, behalve een lekke band, geen technische problemen en was in staat om veel kilometers te maken, waarbij vooral Bleekemolen en Hart in actie kwamen. Aan het eind van de testsessie ging Jan Lammers nog een paar keer naar buiten voor een paar snelle runs, wat uiteindelijk een zevende plaats opleverde.
Jan Lammers; "Om een aantal redenen zijn wel heel tevreden, we hebben de koeling nu goed onder controle, net als de aerodynamica en de balans van de auto is heel fijn. Ik heb niet echt een ronde gehad dat ik zonder verkeer kon rijden, ik denk dat er een seconde of twee nog in de auto moet zitten. Heel tevreden met de progressie. Gelukkig heeft David redelijk wat kunnen rijden en Jeroen was ook meteen op snelheid. Ik denk dat we al veel van werk gedaan hebben, maar ik wil altijd een beetje meer. Maar naar omstandigheden is dit goed".
Jeroen Bleekemolen; "Om met zo'n auto op Le Mans te rijden is gewoon fantastisch. Het is een van de mooiste dingen in de autosport. Dat geeft al zoveel plezier. Het ging hartstikke goed, daar ben ik ook blij om. We staan er gewoon goed bij en gaan allemaal hard dus dat ziet er heel positief uit, veel positiever dan we een paar weken geleden dachten. Ik kijk dan ook erg naar de race uit. Het verschil met het rijden in de GT is behalve het snelheidsverschil dat je veel meer mensen inhaalt en continu in verkeer zit. Wanneer je inhaalt merk je pas echt hoe groot dat snelheidsverschil tussen GT's en prototypes is".
David Hart; "Het was zoals ik al dacht behoorlijk wennen. Ik ben niet zo'n pusher, ik weet van mezelf dat ik bij trainingen niet echt snel ben. Deze tijden die ik nu kan rijden kan ik echter vrij makkelijk een paar uur achter elkaar volhouden, dat is goed. Wel moet ik nog werken aan het aanscherpen van een paar dingen. Jeroen is niet veel langzamer dan Jan in bochten en ik merk dat ik nog wel iets te vroeg rem. Ik kijk erg uit naar de race, mijn grootste vijand zal daar de concentratie zijn. Een foutje is zo gemaakt en als je met deze snelheden bijvoorbeeld met een wiel in het gras komt heb je echt een probleem".
Racing for Holland gaat nu terug naar Katwijk, waar in de werkplaats druk gewerkt gaat worden om de auto te voorzien van de laatste updates en helemaal klaar te zijn voor de 75e 24 uur van Le Mans. Op dinsdag 12 juni is de technische keuring voor het team, omstreeks 10.20 uur op het Place des Jacobins miden in Le Mans.
Stuur voor meer informatie en verzoeken om rechtenvrij beeldmateriaal een e-mail naar info@racingforholland.com