SEAT wereldwijd partner van de Red Bull Air Race
(6/1/2007)
De Spaanse autofabrikant SEAT wordt de wereldwijde partner van de Red
Bull Air Race, met ingang van de race in Istanbul op 2 juni
aanstaande. De Red Bull Air Race is een spannende competitie waarin âs
werelds meest getalenteerde piloten het tegen elkaar opnemen in een
race waarin snelheid, precisie en vaardigheden centraal staan. SEAT en
Red Bull Air Race hebben een driejarige overeenkomst getekend.
âWij zijn verheugd de samenwerking met Red Bull Air Race voor de
komende drie jaar te kunnen bekendmaken,â verklaart Erich Schmitt,
President van SEAT. âDeze overeenkomst zal ons merkimago nog verder
versterken.â
De merkwaarden van SEAT zijn âsportiviteitâ, âjong van geestâ en
âvernieuwendâ en passen perfect bij eerdere en huidige
sponsorovereenkomsten, waaronder de Europese tour van Shakira en het
World Touring Car Championship. Naast het creëren van een grotere
merkbekendheid voor SEAT bieden de evenementen een uniek
communicatieplatform voor SEAT-importeurs en -dealers op de vijf
gesponsorde locaties die voor 2007 op de kalender staan:
Istanbul/Turkije, Interlaken/Zwitserland, Londen/Engeland,
Porto/Portugal en Acapulco/Mexico.
De Red Bull Air Races zijn uitgegroeid tot enorme publieksevenementen,
waar ter wereld ze ook worden gehouden. Afgelopen jaar kwamen er zes
miljoen bezoekers af op de in totaal acht evenementen. De grootste
schare fans werd tot dusver in 2006 in Istanbul genoteerd, waar
anderhalf miljoen bezoekers de race aanschouwden. De verwachtingen
voor de World Series 2007 liggen nóg hoger, omdat het kampioenschap
dit jaar elf races telt.
SEAT zal tijdens de diverse evenementen nadrukkelijk aanwezig zijn.
Het SEAT-merk zal te zien zijn op de vliegtuigen, op tal van plaatsen
op de locaties en op de zeventig autoâs die door de piloten en
organisatie zullen worden gebruikt. De meest in het oog springende
feature wordt een SEAT Leon Cupra âfollow-me-homeâ auto die de
vliegtuigen in en uit het parcours zal leiden. Deze auto zal tevens
centraal staan in een uitgebreide advertentiecampagne die deze zomer
gelanceerd wordt.
AutoRai