AutoRai

SEAT wereldwijd partner van de Red Bull Air Race

(6/1/2007)
De Spaanse autofabrikant SEAT wordt de wereldwijde partner van de Red Bull Air Race, met ingang van de race in Istanbul op 2 juni aanstaande. De Red Bull Air Race is een spannende competitie waarin âs werelds meest getalenteerde piloten het tegen elkaar opnemen in een race waarin snelheid, precisie en vaardigheden centraal staan. SEAT en Red Bull Air Race hebben een driejarige overeenkomst getekend.

âWij zijn verheugd de samenwerking met Red Bull Air Race voor de komende drie jaar te kunnen bekendmaken,â verklaart Erich Schmitt, President van SEAT. âDeze overeenkomst zal ons merkimago nog verder versterken.â

De merkwaarden van SEAT zijn âsportiviteitâ, âjong van geestâ en âvernieuwendâ en passen perfect bij eerdere en huidige sponsorovereenkomsten, waaronder de Europese tour van Shakira en het World Touring Car Championship. Naast het creëren van een grotere merkbekendheid voor SEAT bieden de evenementen een uniek communicatieplatform voor SEAT-importeurs en -dealers op de vijf gesponsorde locaties die voor 2007 op de kalender staan: Istanbul/Turkije, Interlaken/Zwitserland, Londen/Engeland, Porto/Portugal en Acapulco/Mexico.

De Red Bull Air Races zijn uitgegroeid tot enorme publieksevenementen, waar ter wereld ze ook worden gehouden. Afgelopen jaar kwamen er zes miljoen bezoekers af op de in totaal acht evenementen. De grootste schare fans werd tot dusver in 2006 in Istanbul genoteerd, waar anderhalf miljoen bezoekers de race aanschouwden. De verwachtingen voor de World Series 2007 liggen nóg hoger, omdat het kampioenschap dit jaar elf races telt.

SEAT zal tijdens de diverse evenementen nadrukkelijk aanwezig zijn. Het SEAT-merk zal te zien zijn op de vliegtuigen, op tal van plaatsen op de locaties en op de zeventig autoâs die door de piloten en organisatie zullen worden gebruikt. De meest in het oog springende feature wordt een SEAT Leon Cupra âfollow-me-homeâ auto die de vliegtuigen in en uit het parcours zal leiden. Deze auto zal tevens centraal staan in een uitgebreide advertentiecampagne die deze zomer gelanceerd wordt.