Persinfo
Utrecht, 30 mei 2007
ICE International en CityNightLine omgeleid en op andere tijden
Zaterdag 2 en zondag 3 juni niet via Arnhem, maar via Venlo de grens over
ProRail werkt op zaterdag 2 en zondag 3 juni aan het spoor tussen Arnhem en Emmerich.
Als gevolg van deze werkzaamheden is de dienstregeling van ICE International Amsterdam-
Keulen-Frankfurt-München/Basel en CityNightLine naar/van Zürich/München gewijzigd.
Alle ICE-treinen en CityNightLine rijden naar/vanaf Keulen via een andere route. Zij stoppen niet in
Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf, maar stoppen extra in Venlo.
Bovendien vertrekken niet alle ICE-treinen uit Amsterdam Centraal, maar starten er drie treinen in
Utrecht Centraal.
Daarnaast vertrekken alle ICE International treinen een uur eerder dan gebruikelijk richting Duitsland.
Reisadviezen
ICE International Amsterdam-Keulen-Frankfurt-München/Basel:
We adviseren reizigers uit Amsterdam afhankelijk van tijdstip vertrek anderhalf uur tot een uur
eerder op reis te gaan.
Reizigers vanuit Utrecht adviseren wij een uur eerder te vertrekken
Reizigers vanuit Arnhem kunnen met binnenlandse treinen naar Venlo reizen en in Venlo
overstappen op ICE International. Ga hiervoor anderhalf tot 2 uur eerder op reis .
Alle ICE-treinen en CityNightLine van Duitsland naar Nederland komen ongeveer een uur later
aan in Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal. Let op: drie ICE-treinen hebben als
eindbestemming Utrecht.
CityNightLine Amsterdam- Zürich/München:
CityNightLine vertrekt uit Amsterdam en Utrecht Centraal op de normale tijden. Reizigers vanaf
Arnhem wordt geadviseerd een uur eerder op reis te gaan en in Venlo over te stappen op
CityNightLine.
Wij raden u aan de reis te plannen op www.nsinternationaal.nl
Meer informatie
Voor meer informatie kunnen reizigers terecht op www.nsinternationaal.nl, bij
NS Internationaal TeleSales, 0900-9296 ( 0,35 p.m.) en de verkoopbalies NS Internationaal of haal de
folder Werk aan het spoor bij één van de NS-servicepunten.
NS Groep N.V., Utrecht
Handelsregister Utrecht 30124358
Datum 30 mei 2007
Pagina 2/2
Noot aan de redactie
Nederlandse Spoorwegen