Ingezonden persbericht



---


Laren, 1 juni 2007

TIEN VIJFDE ZENDER IN MEI

Tien heeft de afgelopen maand mei afgesloten als vijfde zender van Nederland en wist zodoende stations als RTL7, Net5, Veronica, Nederland 2 én Nederland 3 op afstand te houden. In de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 rondde Tien de maand mei af met een marktaandeel van 7,7%. Dit betekent een groei van maar liefst 33% ten opzichte van mei vorig jaar (5,8%). In de doelgroep 6+ was Tien met een marktaandeel van 7,2% zelfs de vierde zender door naast bovengenoemde zenders ook RTL5 achter zich te laten.

Met name de vooravond van Tien lijkt steeds beter op stoom te komen. Het steeds populairder wordende De Gouden Kooi (gemiddeld marktaandeel 20-49 van 10,5%) en het zenuwslopende Postcode Loterij: Deal or no Deal (8,5%) vormen een solide basis voor de zender. Ook het nationale topvoetbal in De Wedstrijden gooide in de maand mei weer hoge ogen met onder meer de thriller van de KNVB Bekerfinale en de zinderende ontknoping van de Eredivisie.

Joling & Gordon over de vloer verbeterden zichzelf ten opzichte van het vorige seizoen en waren in mei 2007 goed voor een gemiddeld marktaandeel van 16,3% (20-49). Ook Voetbalvrouwen bleef het deze maand onverminderd goed doen met een aandeel van 14,5% (20-49). Het altijd spannende Postcode Loterij: Miljoenenjacht blijft met 12,7% (20-49) een vaste waarde op de zondagavond, met wekelijks meer dan 1.000.000 kijkers (6+).

Tien
Televisiezender Tien maakt deel uit van Talpa TV, onderdeel van Talpa Media Holding. Tien is in augustus 2005 begonnen met uitzenden, toen nog onder de naam Talpa. Tien is een moderne en vooruitstrevende zender met voornamelijk Nederlands product die zich onderscheidt met veel kwalitatief hoogwaardige amusementsprogramma's, dramaseries en topvoetbal. Dankzij tal van crossmediale activiteiten geeft Tien een extra dimensie aan televisie als medium.