Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Kledingbranche ziet SAS als 'break-out leader'
ROI en klanttevredenheid stuwen SAS omhoog in softwareranglijst Apparel magazine
Huizen, 1 juni 2007 - SAS, vooraanstaand leverancier van Business Intelligence-software, is in een recent onderzoek onder retailers door Apparel magazine, het toonaangevende blad voor de Amerikaanse kledingbranche, uitgeroepen tot koploper ('break-out leader') in de categorie 'Business Intelligence'.
In Apparel magazine's 2007 Software Scorecard Survey gaven retailers SAS de hoogste ROI-score in de categorie: 'Business Intelligence'. SAS kreeg ook hoge scores in de categorieën algehele tevredenheid, gebruikersacceptatie/gebruikersvriendelijkheid en customer service.
"Van de bijna honderdzestig kleding- en retailspecifieke softwareondernemingen die zijn uitgenodigd deel te nemen, voldeden slechts vijftig aan de criteria te worden opgenomen in het Scorecard rapport", zegt Kathleen DesMarteau, hoofdredacteur van Apparel. "Deze ondernemingen hebben hun waarde binnen onze branche dus wel bewezen."
Lori Schafer, Vice President Global Retail Practice van SAS, zegt: "Apparel's Software Scorecard Survey laat zien hoe onze klanten SAS waarderen. Dit jaar belooft wederom een mijlpaal te worden, aangezien we ons concentreren op het succes van onze klanten. Als we ons richten op de ROI, tevredenheid en doelstellingen van onze klanten, hebben wij daar ook baat bij."
Klanten van SAS in de kledingbranche zijn onder andere Carrefour, Eddie Bauer, Federated Department Stores, the Hudson's Bay Company, JCPenney, Kohl's, Marks & Spencer, Newport News, The Children's Place en Tween Brands.
Over het onderzoek
Apparel's Software Scorecard Survey onderzoekt alleen softwareleveranciers die het best scoren op klanttevredenheid. Ieder jaar waarderen klanten hun leveranciers op systeemfuncties die zij gebruiken, zoals business intelligence, voorraadbeheer, supply chain management/sourcing, productie, ERP, PLM/productontwikkeling, ontwerp/CAD en kleurmanagement. Binnen deze functiecategorieën, worden leveranciers beoordeeld op algehele tevredenheid, branchekennis, ROI, inkoop/gebruiksvriendelijkheid en klantenservice.
Het onderzoek telde 363 respondenten die 328 unieke kledingketens, kledingmerken en kledingfabrikanten vertegenwoordigen. Het onderzoek is beschikbaar via de website www.edgellcommunications.com/main/download.php?_id=214 (inschrijven verplicht).
Over Apparel
Apparel magazine is al bijna vijftig jaar het toonaangevende tijdschrift voor de kledingbranche. Het biedt lezers technologisch en zakelijk inzicht van idee tot klant, en levert aan directieleden van gerenommeerde kledingmerken, ketens en fabrikanten in de kledingbranche, nuttige informatie over de belangrijkste spelers in de branche.
Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.
SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.
Meer informatie voor de pers:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 47
e: susan.roos@snl.sas.com
PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl