Ingezonden persbericht


Persuitnodiging

Seven Seas wordt te water gelaten

29 mei 2007 - Rotterdam. Vrijdag 1 juni wordt het nieuwste schip van Subsea 7, de Seven Seas te water gelaten. De Seven Seas is ontworpen voor het leggen van pijpleidingen op de zeebodem en offshore constructiewerk. Het schip is uitgerust voor 120 bemanningsleden. De specifieke machines die nodig zijn voor het leggen van pijpleidingen worden de komende tijd bij Huisman-Intrec op het schip gebouwd. U bent van harte welkom bij de tewaterlating van de Seven Seas op vrijdag 1 juni 2007. Het programma is als volgt:

18.00 uur: Ontvangst
18.30 uur: Te water laten van de Seven Seas
19.15 uur: Mogelijkheid tot het stellen van vragen 19.30 uur: Einde programma

Locatie: Rivierdijk 586
Hardinxveld-Giessendam

Subsea 7

Met meer dan 4.500 medewerkers en 22 schepen is Subsea 7 een van 's werelds grootste subsea engineering- en installatieondernemingen in de olie- en gasindustrie. Subsea 7 werkt wereldwijd vanuit Azië, Pacific, Brazilië, Golf van Mexico, Noorwegen, UK en West-Afrika. Het tempo van verandering in ons vakgebied is adembenemend. Bij Subsea 7 lopen we voorop in de ontwikkelingen in deze boeiende markt en zijn we klaar voor verdere wereldwijde expansie. Om deze groei te ondersteunen hebben we dit voorjaar een kantoor in Rotterdam geopend dat binnen twee jaar werkgelegenheid biedt aan 80 tot 100 personen.

Om in te kunnen spelen op de verwachte groei van de markt in de komende jaren, heeft Subsea 7 daarnaast veel geïnvesteerd in nieuwe vaartuigen. Een aantal vaartuigen, waaronder de Seven Oceans, Seven Seas en Seven Atlantic, wordt gebouwd in Nederland.

IHC Holland Merwede

IHC Holland Merwede legt zich toe op de continue ontwikkeling van haar ontwerp- en bouwactiviteiten voor de gespecialiseerde scheepsbouwsector, in het bijzonder voor de bagger- en offshore industrie. IHC Holland Merwede is wereldmarktleider in de bouw van gespecialiseerde baggerwerktuigen en complexe 'custom build' offshore schepen. IHC Holland Merwede's clientèle omvat baggermaatschappijen, rederijen, marines, oliemaatschappijen, offshore aannemers en civiele aannemers.

Merwede Shipyard business policy is te antwoorden op vragen van scheepseigenaren die een schip willen van een innovatief concept en moderne engineering, gebouwd als "enkel stuks" of in een kleine serie. Merwede Shipyard heeft een onderscheidende conduitestaat en reputatie voor de bouw van talrijke zich onderscheidende ontwerpen, hetgeen de veelzijdigheid en flexibiliteit van Merwede Shipyard bevestigd.

In de offshore markt focust Merwede Shipyard zich op grote Engineered to Order gespecialiseerde subsea constructieschepen. Naast de offshore markt is Merwede Shipyard actief op de Cruise & Ferry-, de Marine-, en de Specials markt.

Wij zien uw aanmelding graag vóór 1 juni per e-mail naar evenementen@subsea7.nl tegemoet. Wij hopen u op 1 juni te mogen begroeten voor een nadere kennismaking.

Met vriendelijke groet,

Jan Willem van der Graaf Ton Rietdijk
Subsea 7 Merwede Shipyard
Routebeschrijving:

Vanuit de richting Rotterdam/Dordrecht

Volg de A15 naar Tiel/Nijmegen. Neem aflsg 26, Hardinxveld-Giessendam/ Giessenburg. Aan het einde van de afslag rechts. Sla linksaf bij het oprijden van de dijk. Na ca 250 meter is de Merwede scheepswerf links.


---- --