Pleon
31-05-2007
Onderzoek Pickwick: Nederlandse man is échte theedrinker
Nieuwe Engelse melange-variant voor in het Senseo® apparaat:
UTRECHT, donderdag 31 mei - De Nederlandse man is een echte
theedrinker geworden. Hij koopt deze zelf in de supermarkt, zet thuis
zelf zijn eigen thee. Hij is desondanks geen avontuurlijke
theedrinker: gewone thee (met name Engelse melange) heeft nog steeds
zijn voorkeur. De uitkomsten van dit onderzoek van Pickwick - het
eerste, brede onderzoek naar thee en mannen in ons land - passen in de
gezondere levensstijl van de Nederlandse man en haken aan bij de
introductie van Pickwick T-Pads Typically English, een typisch Engelse
melange van pure theesoorten, voor in het Senseo® pad-apparaat.
Uit het onderzoek blijkt ook dat de Nederlandse man het idee heeft dat
theedrinkende sexegenoten gezond en bewust leven. Als hij om zich heen
kijkt in zijn familie- en vriendengroep ziet hij ook steeds meer
theedrinkende mannen. Het drinken van thee zorgt volgens hem voor een
moment van rust.
Verder is thee voor de Nederlandse man een echte thuisdrank, die op
echte theemomenten wordt gedronken en niet of nauwelijks als hij op
stap gaat. Favoriet is het 3 uur theemoment, maar ook bij het ontbijt
en bij het lezen van de krant of goed boek scoren hoog. Uit het
onderzoek blijkt dat hij thee vooral alleen drinkt. Hij drinkt zon 9
koppen per week.
Tot slot blijkt dat de partner van de Nederlandse man blij is met haar
theedrinkende man. Uit het onderzoek blijkt wel dat ze zich soms wel
eens ergert, waarbij het laten liggen van het theezakje op het
aanrecht bovenaan staat.
Het onderzoek is gehouden onder ruim 500 Nederlandse mannen door
onderzoeksbureau Motivaction.
Pickwick Typically English
De nieuwe T-padsvariant Pickwick Typically English is een typisch
Engelse melange van pure theesoorten. Het gaat om een verrassend
lekkere gewone thee-melange in het T-Padssegment. Met de theepadhouder
kan de Senseo® gebruiker thee zetten met zijn Senseo® pad-apparaat.
Noot: Pickwick T-Pads is onlangs door een consumentenpanel gekozen tot
beste innovatie in de retailbranche. Pickwick won met T-Pads de
Consumenten Wheel of Retail 2006.
Contact
Pleon
Vries Strookman
020 - 487 4000
vries.strookman@pleon.com
© Een product van Pleon