Marketingfacts.nl start pilot met AskNow


TILBURG, 20070531 -- Het populaire marketingweblog, Marketingfacts.nl, start in juni een pilot met AskNow! Solutions. Door de inzet van AskNow-software krijgt iedere bezoeker persoonlijk relevante content aangeboden.

Marketingfacts.nl telt volgens oprichter Marco Derksen inmiddels meer dan 10.000 postings en 50.000 comments. "De doorsnee bezoeker ziet daarvan slechts het topje van de ijsberg. Dat is jammer omdat de lezer van veel nuttige informatie verstoken blijft."

De software van AskNow maakt van iedere - ook anonieme - Marketingfacts-bezoeker, realtime een profiel aan. Op basis van dat automatisch bijgewerkt profiel krijgt hij direct bijvoorbeeld op maat gesneden webpostings en comments als gerelateerde artikelen aangeboden. "In een tijdperk waarin je wordt overspoeld met informatie is het een uitdaging voor uitgevers om lezers te helpen bij het filteren en selecteren van de relevante content. Personalisatie speelt daarbij een cruciale rol. Vandaar dat Marketingfacts.nl een pilot voor de periode van een jaar start met AskNow", aldus Derksen.

Kijkje in de keuken
De lezers krijgen een kijkje in de keuken bij het personaliseren van Marketingfacts.nl. Van het gehele proces wordt regelmatig verslag gedaan in postings van het weblog. Het doel is om de bezoeker te informeren over de mogelijkheden, werking en resultaten van online personaliseren. Vanzelfsprekend hebben zij de ruimte om in de comments daarop te reageren.

"Personal Targeting is voor veel marketeers nog een abstract begrip", zegt Rob Boeyink, directeur van AskNow! Solutions. "Door het toepassen van deze software op Marketingfacts.nl worden voor hen de werking en de resultaten tastbaar gemaakt. Bovendien zijn we zeer geïnteresseerd in de feedback van de kritische lezers van Marketingfacts.nl."

Over Marketingfacts.nl
Marketingfacts.nl is een van de meest populaire marketing weblogs in Nederland. Feiten en cijfers afgewisseld met luchtige onderwerpen zorgen ervoor dat de redactie maandelijks ca. 80.000 unieke bezoekers informeert over interactieve marketing en nieuwe media.

In juni 2005 werd Marketingfacts.nl door de internationale lezers van het prestigieuze MarketingSherpa uitgeroepen tot het beste niet-Engelstalige marketingweblog van 2005. In september 2005 heeft ilse media bv een minderheidsbelang genomen in Marketingfacts bv. Tot slot heeft Marketingfacts in 2006 een Dutch Bloggie gewonnen in de categorie Beste Themablog.

Over AskNow! Solutions
AskNow! Solutions ontwikkelt digitale communicatie oplossingen die de mens begrijpen. De oplossingen zijn als centraal hart inzetbaar voor internet, intranet en e-mail, en modulair aan te vullen voor kanalen als telefonie, fax en instant messaging. AskNow! Solutions maakt daarbij gebruik van technologieën zoals statistische taalanalyse, machine learning en semantiek. Dit resulteert in onderhoudsarme, digitale communicatie oplossingen met goede resultaten. Enkele klanten van AskNow! Solutions zijn: Interpolis, Nuffic en zorgverzekeraar VGZ.