Blauw New Media


---

Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn wint Gouden Spreekbuis 2007
- arbeidsmarkt voor juristen -
Rotterdam , 23 mei 2007
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn heeft de Gouden Spreekbuis 2007 in de arbeidsmarkt voor afstuderende juristen gewonnen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van Blauw Research, wordt toegekend aan de werkgever die onder haar doelgroep aantoonbaar de grootste ontwikkeling heeft doorgemaakt. Voor deze prijs waren dit jaar ook De Brauw Blackstone Westbroek en AKD Prinsen Van Wijmen genomineerd. Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de resultaten uit de Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt Juristen 2007. Dit onderzoek meet de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie van werkgevers voor afstuderende juristen.
Acht meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening: (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) herinnering wervingsreclames/activiteiten (Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) gemiddelde imagoscore
(Ontwikkeling van) IB-score
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
(Ontwikkeling van) plan te solliciteren

Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn kreeg de prijs uitgereikt op het jaarlijkse seminar van Blauw, ter afsluiting van de Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt Juristen. Het seminar werd bezocht door recruiters en communicatiemanagers van de grootste juridische werkgevers in Nederland. Tijdens het seminar werd ingegaan op de ontwikkelingen in de arbeidsmarkt voor aankomende juristen. De resultaten uit het onderzoek werden ondersteund door videoreacties van rechtenstudenten, waardoor het een levendige en aansprekende bijeenkomst werd. Uiteraard werd het seminar aangegrepen om met vakgenoten van gedachten te wisselen.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Paulien Jeurissen;
+31 10 4000 937; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006 verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen te hebben gerealiseerd.
« terug