Gemeente Duiven
Gedeelde eerste plaats voor Moerdijk en Duiven in het
klantentevredenheidsonderzoek
---
Gedeelde eerste plaats voor Moerdijk en Duiven in het
klantentevredenheidsonderzoek van de Benchmarking Publiekszaken met
een totaalscore van 8,0
foto medewerkers gemeente Duiven Gisteren zijn de resultaten bekend
gemaakt van het klantentevredenheidsonderzoek in het kader van de
Benchmarking Publiekszaken. TNS NIPO voerde voor de vierde
achtereenvolgende keer dit klantentevredenheidsonderzoek uit. Deze
keer voor tachtig gemeenten en voor het eerst ook voor de vier grote
steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht). De tachtig
gemeenten vertegenwoordigen bijna de helft van alle inwoners van
Nederland. Totaal werkten ruim 13.000 baliebezoekers mee aan het
onderzoek.
In de week van 23 april tot en met 27 april zijn de klanten van de
receptiebalie, de balie van burgerzaken en het WWZ-Loket uitgenodigd
om aan het onderzoek mee te werken. Het landelijk gemiddelde algemene
waarderingscijfer dat klanten van de publieksbalie geven voor hun
bezoek is gestegen van een 7,4 naar een 7,6. Vorig jaar behaalde
Duiven tijdens dit klantentevredenheidsonderzoek overigens al een
gedeelde vijfde plaats met een waardering van 7,6. Dit jaar hebben we
samen met de gemeente Moerdijk de hoogste score behaald, namelijk een
8,0.
De eerder genoemde balies van de gemeente Duiven scoren op de volgende
onderdelen boven het landelijk gemiddelde:
Bereikbaarheid (+0,6)
Parkeergelegenheid (+0,9)
Overzichtelijkheid entree (+0,3)
Verwijzingsborden (+0,3)
Wachttijd (+0,3)
Vriendelijkheid medewerker (+0,3)
Uiterlijke verzorging medewerkers (+0,3)
Duidelijkheid verkregen informatie (+0,3)
Totale doorlooptijd aanvraag (+0,4)
Ondanks de gedeelde eerste plaats moeten de we komende periode werken
aan in ieder geval een tweetal verbeterpunten, want daar scoren we op
dit moment nog onder het landelijk gemiddelde:
Openingstijden (-0,4)
Privacy aan de balie (-0,7)
Het behalen van de gedeelde eerste plaats was voor het college van
burgemeester en wethouders en de secretaris dinsdag aanleiding om de
collegevergadering even te onderbreken om de medewerkers van de
genoemde balies te feliciteren met dit mooie resultaat. Alle
medewerkers kregen uit handen van de burgemeester een bos bloemen.