Gemeente Dongen
Klantbegeleidingssysteem in werking
Op dinsdag 22 mei heeft burgemeester Simone Dirven-van Aalst onder
toeziend oog van de heer Corné Aerts van het cluster Burgerzaken het
klantbegeleidingssysteem in werking gesteld. Via het
klantbegeleidingssysteem kan de gemeente beter bijhouden voor welke
producten inwoners naar het gemeentehuis komen. Het
klantbegeleidingssysteem signaleert ook als de wachttijd te lang
wordt, zodat er eventueel een extra balie geopend kan worden.
Inwoners die voor een product, zoals een paspoort, naar het
gemeentehuis komen, moeten sinds deze week een volgnummer nemen. Bij
binnenkomst van het gemeentehuis staat een zuil met een scherm voor
deze volgnummers. U kiest de dienst waar u voor komt (Burgerzaken,
Bouwzaken, Sociale Zaken/Zorgloket) door het scherm aan te raken.
Vervolgens krijgt u een scherm met de producten van de dienst. Ook
hier maakt u weer uw keuze. Als u uw keuzes heeft gemaakt, dan krijgt
u een bonnetje met uw volgnummer. Vervolgens kunt u plaatsnemen in de
wachtruimte. Via twee grote schermen die daar hangen, wordt u
opgeroepen om naar een bepaalde balie te komen.
Volgorde
Belangrijk is dat niet de volgorde van binnenkomst uw beurt bepaalt,
maar het soort product. In drukke tijden kan namelijk onderscheid
gemaakt worden tussen producten die een korte afhandelingduur hebben
en producten waarvan de afhandeling meer tijd vraagt. Het kan dus
gebeuren dat iemand die later binnenkomt, eerder aan de beurt is bij
een andere balie.
Kinderhoek
Ook aan de allerkleinste bezoekers van het gemeentehuis is gedacht.
Een vrolijk gekleurde zithoek met kleurplaten, een kralen achtbaan én
kindertelevisie moet de wachttijd voor de kinderen veraangenamen.
Laatst gewijzigd: 23-5-2007