Unilever NV



Unilever Nederland sponsor UEFA EK onder 21

22/05/2007 : Unilever Nederland is sponsor geworden van het UEFA EK Voetbal Onder 21.

Nadat eerder dit jaar een overeenkomst werd gesloten met de KNVB voor sponsoring van Jong Oranje, is Unilever kort daarna benaderd door de UEFA om ook de sponsoring van dit toernooi op zich te nemen.

Met dit sponsorship benadrukt Unilever nog eens haar ondersteuning van Jong Oranje op weg naar de Spelen in Beijing. Unilever zal op een spraakmakende wijze haar sponsoring activeren, waarbij het merk Rexona een hoofdrol zal spelen. Daarnaast zullen acties plaatsvinden bij vestigingen van Super de Boer in en rond de speelsteden. Ook bij Kruidvat zullen acties rondom het EK plaatsvinden; hierbij wordt de KNVB-mascotte Dutchy ingezet.

Voor Unilever is de sponsoring van het EK een nieuwe stap in de uitvoering van haar vitaliteitsmissie. Unilevers merken helpen mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Naast goede voeding en verzorging is ook bewegen een essentieel onderdeel van een vitaal leven. Frank Weijers, Director Home and Personal Care van Unilever Nederland: "Het Nederlands voetbal heeft sinds lange tijd weer een kans mee te doen aan de Olympische Spelen. Door middel van onze verbintenis met de UEFA kunnen we onze sponsoring van Jong Oranje nog beter activeren en kunnen we zorgen voor een grotere zichtbaarheid van het Kampioenschap."

De sponsoring van het UEFA EK Voetbal Onder 21 geeft ook een impuls aan de bekendheid van het corporate Unilever-merk. Dit merk zal namelijk ook duidelijk zichtbaar zijn tijdens het toernooi, onder meer via reclameborden langs het veld. Dit past in de strategie van Unilever om haar corporate merk beter zichtbaar te maken voor consumenten.

Unilever Nederland :

Media Relations
Weena 455
3013 AL Rotterdam

T: +31 (0) 10 217 4844
Na 17.30 uur: +31 (0) 10 217 4000
F: +31 (0) 10 217 4843

press-office.rotterdam@unilever.com