Unilever Nederland sponsor UEFA EK onder 21
22/05/2007 : Unilever Nederland is sponsor geworden van het UEFA EK
Voetbal Onder 21.
Nadat eerder dit jaar een overeenkomst werd gesloten met de KNVB voor
sponsoring van Jong Oranje, is Unilever kort daarna benaderd door de
UEFA om ook de sponsoring van dit toernooi op zich te nemen.
Met dit sponsorship benadrukt Unilever nog eens haar ondersteuning van
Jong Oranje op weg naar de Spelen in Beijing. Unilever zal op een
spraakmakende wijze haar sponsoring activeren, waarbij het merk Rexona
een hoofdrol zal spelen. Daarnaast zullen acties plaatsvinden bij
vestigingen van Super de Boer in en rond de speelsteden. Ook bij
Kruidvat zullen acties rondom het EK plaatsvinden; hierbij wordt de
KNVB-mascotte Dutchy ingezet.
Voor Unilever is de sponsoring van het EK een nieuwe stap in de
uitvoering van haar vitaliteitsmissie. Unilevers merken helpen mensen
zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te
halen. Naast goede voeding en verzorging is ook bewegen een essentieel
onderdeel van een vitaal leven. Frank Weijers, Director Home and
Personal Care van Unilever Nederland: "Het Nederlands voetbal heeft
sinds lange tijd weer een kans mee te doen aan de Olympische Spelen.
Door middel van onze verbintenis met de UEFA kunnen we onze sponsoring
van Jong Oranje nog beter activeren en kunnen we zorgen voor een
grotere zichtbaarheid van het Kampioenschap."
De sponsoring van het UEFA EK Voetbal Onder 21 geeft ook een impuls
aan de bekendheid van het corporate Unilever-merk. Dit merk zal
namelijk ook duidelijk zichtbaar zijn tijdens het toernooi, onder meer
via reclameborden langs het veld. Dit past in de strategie van
Unilever om haar corporate merk beter zichtbaar te maken voor
consumenten.
Unilever Nederland :
Media Relations
Weena 455
3013 AL Rotterdam
T: +31 (0) 10 217 4844
Na 17.30 uur: +31 (0) 10 217 4000
F: +31 (0) 10 217 4843
press-office.rotterdam@unilever.com
Unilever NV