Ingezonden persbericht


Imation benoemd Stephen Moss als Chief Marketing Officer

Moss verantwoordelijk voor marketing consumenten- en zakelijke merken

Schiphol-Rijk, 22 mei 2007- Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, heeft Stephen Moss benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) van Imation. Als CMO gaat Moss zich bezig houden met het wereldwijde merkenbeleid van Imation´s groeiende productreeks van consumenten- en zakelijke merken op het gebied van opslagmedia en -accessoires. Stephen Moss valt, in deze voor Imation, nieuwe functie onder Imation´s CEO Frank Russomanno. Moss wordt verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Imation´s merkenportefeuille, van Imation´s productreeks, en de ontwikkeling van Imation´s kanaalmarketing.

Stephen Moss heeft meer dan twintig jaar marketingervaring. Zo was Moss onder andere werkzaam als marketingmanager bij Ice Cream Partners (samenwerking tussen Pillsbury en Nestlé) waar hij onder andere succesvolle marketingstrategieën ontwikkelde voor Green Giant, Häagen-Dazs en Old El Paso. Voor zijn komst naar Imation was Moss consultant bij Stellus Consulting LLC en had Moss zijn eigen adviesbureau.

"Met Imation´s overname van Memorex, TDK´opnamemedia en onze eigen productlijn biedt Imation wereldwijd drie solide consumentenmerken. Elk merk heeft zijn eigen kwaliteiten en is in verschillende regio´s sterk vertegenwoordigd", zegt Russumanno. "In veel regio´s zijn we marktleider en worden onze merken bij de beste retailers verkocht. We beseffen de waarde van deze sterke merken en blijven ons assortiment verder versterken en uit breiden. De benoeming van Stephan Moss is onderdeel van deze strategie. "

Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl.

PublieksWerk B.V.
Mirja van Baggem
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl