Persbericht
TNT-klanten doneren 140.000 voor WFP-schoolvoedselprojecten
21 mei 2007 - Amsterdam, TNT, het wereldwijde post- en expressbedrijf,
heeft vandaag een cheque van 140.000 overhandigd aan het World Food
Programme van de Verenigde Naties. Dit geld zal ten goede komen aan
meer dan 5.500 kinderen via de schoolvoedselprojecten van het WFP in
onder andere Tanzania, Cambodja, Nicaragua, India en Indonesië.
De International Business Unit van TNT Express heeft tussen oktober
2006 en januari 2007 een direct mail-campagne gevoerd in 41 landen om
aandacht te vragen voor het WFP en fondsen te werven voor dit goede
doel. De fondsen waren afkomstig van klanten van TNT Express, die
ermee instemden dat TNT namens hen een percentage van de kosten van
elke verstuurde zending zou doneren.
Via deze manier van fondsenwerving konden klanten samen met TNT een
bijdrage leveren aan de strijd tegen de honger in de wereld, aldus
James McCormac, Chief Operating Officer van de divisie Express van
TNT. We hebben meer dan 465.000 direct mail brieven verstuurd en een
uitstekende respons gekregen. Verantwoordelijkheid nemen voor de
wereld om ons heen is een positief initiatief waarin zowel onze
medewerkers als onze klanten betrokken zijn. Ik ben dan ook verheugd
met de resultaten van onze campagne. Onze missie is de verwachtingen
van onze klanten te overtreffen op het gebied van wereldwijde
distributie, maar als we dit ook in een sociale context kunnen doen,
des te beter. Het feit dat we uiterst geëngageerde en competente
mensen hebben die zich inzetten voor de wereld bevordert bovendien het
gevoel van trots onder onze medewerkers.
CRM Cause-related marketing maakt gebruik van marketing-tools en
andere methoden om het belang van ondernemingen en de doelstellingen
van liefdadigheidsinstellingen samen te brengen.
TNT is sinds 2002 een actieve partner van het WFP, de grootste
humanitaire hulporganisatie ter wereld. Het WFP biedt elk jaar
voedselhulp aan gemiddeld 90 miljoen mensen, waaronder 56 miljoen
kinderen die honger lijden, in meer dan 80 landen. TNT heeft toegezegd
het WFP te ondersteunen met kennis, vaardigheden en middelen voor een
periode van vijf jaar.
Alleen al in 2006 heeft TNT 6,5 miljoen geïnvesteerd in zijn
partnerschap met het WFP. Fondsenwerving bij het personeel leverde
daarnaast 2,4 miljoen op. Sinds 2002 heeft TNT voor 32,3 miljoen
bijgedragen aan het werk van het WFP, inclusief 7,4 miljoen aan giften
van TNT-medewerkers. De bijdrage van TNT omvat kennisoverdracht,
noodhulp, bewustmakingscampagnes, en projecten voor fondsenwerving.
TNT levert daarnaast hands-on ondersteuning van het WFP in landen die
door een ramp zijn getroffen, zoals Indonesië, Pakistan, Libanon en
laatstelijk Mozambique.
Over de divisie Express van TNT
De divisie Express van TNT is een van s werelds meest vooraanstaande
expressbedrijven voor de business-to-business markt. De divisie
vervoert wekelijks 4,1 miljoen pakketten, documenten en vracht naar
ruim 200 landen via haar netwerk van meer dan 1.200 depots, hubs en
sorteercentra. Met ruim 23.400 voertuigen en 44 vliegtuigen beschikt
de divisie over de grootste land- en luchtinfrastructuur voor
deur-tot-deur expressdiensten van Europa
De divisie Express van TNT heeft wereldwijd ruim 54.000 medewerkers in
dienst (per jaareinde 2006) en is het eerste bedrijf dat wereldwijd
erkend is als Investor in People. De divisie boekte in 2006 een omzet
van 6,01 miljard. Het bedrijfsresultaat bedroeg 580 miljoen, een
stijging van 21,8% ten opzichte van 2005. Bezoek voor nadere
informatie de website van de divisie Express van TNT
op http://www.tnt.com/express.
TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan
post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is
in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in
Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de
prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200
landen actief en heeft circa 139.000 medewerkers. In 2006 bedroeg de
omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat 1.276
miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en New
York. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke
verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd
met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde
Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.
TNT Group