Adjustables introduceert revolutionaire manier van adverteren in online video
Adverteerders kunnen direct inspelen op inhoud video en interesse kijker
Hamburg, 21 mei 2007 - Het bedrijf Adjustables, met vestigingen in San Francisco en Rotterdam, lanceert morgen in Hamburg een geheel nieuwe manier van adverteren in online video's. Met de techniek van Adjustables kunnen bedrijven op een efficiënte manier in online video's adverteren. De tijd van banners of pre-roll advertenties in online video's is daarmee voorbij.
Adjustables maakt het mogelijk om in-stream een logo, banner, picture-in-picture of tekst in beeld te brengen. Adverteerders kunnen met deze techniek direct inspelen op de inhoud van de video en op de interesse van de kijker. Zo is het mogelijk om een logo van een automerk in beeld te brengen zodra er daadwerkelijk een auto te zien is in een filmpje.
De publieke betaversie is inmiddels beschikbaar en gratis uit te proberen tot de officiële release deze zomer. Voor een demo van het product, ga naar
Gemis aan inkomsten
Dankzij de slimme toepassing van een analysetool op eerder bekeken filmpjes van de kijker, zorgt Adjustables dat kijkers alleen op maat gemaakte reclame ontvangen. Iemand in Seattle die veel naar woonprogramma's kijkt, zal daardoor andere reclame-uitingen te zien krijgen dan iemand uit Amsterdam met een passie voor auto's.
"Ook de televisienetwerken hebben de mogelijkheden van online video's inmiddels ontdekt. De online video's zijn ongekend populair, maar de televisiebazen weten nog niet goed hoe ze daar op advertentiegebied gebruik van kunnen maken," zegt Van Ottele. "Grote voordeel voor de kijker bij onze technologie is dat online video gratis kan blijven en de getoonde reclames ook nog eens relevant zijn."
Ad:tech
Adjustables presenteert de technologie wereldwijd op de ad:tech in Hamburg, een beurs over online marketing en adverteren. Jan van Ottele spreekt op 22 mei op de ad:tech. Meer informatie hierover is te vinden op:
Over Adjustables
Adjustables, opgericht in 2006 en met vestigingen in San Francisco en Rotterdam, ontwikkelde een technologie waarmee online video's met visuele elementen kunnen worden verrijkt. Met deze technologie is het mogelijk in-stream flexibele en gerichte advertenties te plaatsen in online video's. Hierdoor kan op een geheel nieuwe wijze kostenefficiënt en persoonlijk gericht geadverteerd worden in een groeiende markt. Adjustables, in april 2007 winnaar van de Van Speijk Innovator Pitch, heeft voor deze technologie een wereldwijd patent aangevraagd.