Weekendjeweg.nl heeft het meest de voorkeur
16.05.2007 / 14:55 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Bookit
Bookit
Weekendjeweg.nl, de site voor korte hotel en bungalow vakanties, komt in het jaarlijkse
Continu Vakantie Onderzoek (CVO) zeer goed uit de bus. De website is samen met 15 andere
bekende Nederlandse reissites, getest op punten als naamsbekendheid, boekgedrag en
gebruiksgemak.
'We zijn er zelf een beetje beduusd van om te zien dat we op bijna alle onderdelen
bovenaan staan', aldus Ed Trentelman, Commercial Director. 'We hebben tegenwoordig meer
dan 1600 hotels en 400 bungalowparken op Weekendjeweg.nl en zustersites; Nachtjeweg.nl,
BungalowS.nl en Hotelletje.nl. Met zo'n groot aanbod is o.a. gebruikersgemak een grote
uitdaging. Bezoekers moeten makkelijk een passende aanbieding kunnen vinden. Dat we nu op
veel punten erg positief worden ervaren door de internetter, geeft ons extra motivatie om
onze sites en communicatie te blijven verbeteren.'
Het CVO
Het CVO, uitgevoerd door het NIPO, gaat over de bekendheid en imago van diverse
reisketens. In het uitgebreide onderzoek is er ook een hoofdstuk gewijd aan het zoek en
boekgedrag op internet. Hieruit blijkt Weekendjeweg.nl het meest overwogen en het meest
de voorkeur te hebben, wanneer het aankomt op het boeken van een korte vakantie. Ook
scoort de site het beste op navigatiegemak, is het op de site makkelijk reserveren en
heeft ze de beste prijs- en kwaliteitsverhouding.
Onderzochte sites
Vakantiegevoel.nl, Vacanceselect.nl, Bookings.nl, Hotels.nl, Eurorelais.nl,
Roompotparken.nl, Hotelletje.nl, Vacansoleil.nl, Bungalows.nl, Weekendjeweg.nl,
Interhome.nl, Vrijuit.nl, Nachtjeweg.nl, Landal.nl, Belvilla.nl en Centerparcs.nl
Over Weekendjeweg.nl
Weekendjeweg.nl is met 550.000 reserveringen in 2006 marktleider op het gebied van korte
vakanties. Samen met BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl en Hotelletje.nl, is Weekendjeweg.nl
onderdeel van Bookit. Sinds 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van
reserveringen voor hotels en bungalowparken.