Ingezonden persbericht
Volkskrant TV te zien op Tele2 Vision
Tele2 en de Volkskrant onderzoeken mogelijkheden interactieve reclame
Amsterdam, 10 mei 2007. Tele2 en de Volkskrant hebben een overeenkomst gesloten voor het
aanbieden van Volkskrant TV via Tele2 Vision. De reportages die de Volkskrant onder de naam VK.TV
maakt voor haar internetsite zijn binnenkort voor klanten van Tele2 ook te zien op televisie.
VK.TV brengt dagelijks korte actuele reportages over uiteenlopende onderwerpen in het nieuws. Daarnaast
zijn er terugkerende rubrieken over onder meer film, muziek, wetenschap, reizen en auto's. Het Volkskrant-
gedeelte op Tele2 Vision wordt ontwikkeld samen met Avinity Systems.
Tele2 Vision is de interactieve televisiedienst van Tele2 met 70 digitale TV- en radiozenders en live
Eredivisievoetbal. Bovendien hebben klanten met Tele2 Vision toegang tot een uitgebreid aanbod van
videofilms, kinderprogramma's en programma gemist.
"De Volkskrant heeft ruim twee jaar ervaring met het maken van videoreportages op het web. Dit jaar willen
we VK.TV ook in de huiskamer introduceren. Reportages van de Volkskrant zijn al te zien op AT5, in
Goedemorgen Nederland en af en toe zelfs op CNN. Door de samenwerking met Tele2 kunnen
televisiekijkers straks zelf bepalen welke reportages ze willen bekijken," zegt Pieter Broertjes,
hoofdredacteur van de Volkskrant
"Dat na Grolsch, Agis en anderen, nu ook de Volkskrant kiest voor het multimediale platform van Tele2,
bevestigt dat Tele2 gekozen heeft voor de juiste strategie," aldus Günther Vogelpoel, directeur
consumenten markt Tele2. "Wij bieden onze klanten innovatieve en interactieve TV diensten, die
adverteerders direct kunnen gebruiken om met deze klanten te communiceren."
Binnen de samenwerking gaan Tele2 en de Volkskrant ook de mogelijkheden van interactieve reclame
verder onderzoeken. Het IPTV netwerk van Tele2 is speciaal gebouwd voor interactieve televisie, waardoor
er rechtsreeks en individueel contact tussen de klant en Tele2 mogelijk is. Dit biedt interessante
mogelijkheden voor partijen om via Tele2 Vision rechtstreeks met potentiële klanten te communiceren.
De Volkskrant en Tele2 gaan de lancering van VK.TV op Tele2 Vision ondersteunen met een uitgebreide
mediacampagne.
- Einde -
Contact
Tele2: Remco Meerstra, Telefoon: +31 (0) 20 750 1804
Corporate & Business Communications Executive
de Volkskrant: Bas Broekhuizen, Telefoon: +31 (0)6 5247 0128
Eindredacteur VK.TV
Tele2 is een handelsnaam van Versatel Nederland B.V. Tele2 is één van de grootste telecomaanbieders in Nederland. Het bedrijf
biedt zowel de consumenten-, de zakelijke als de wholesale markt een compleet pakket van telecommunicatiediensten. Tele2 biedt
breedbandige spraak-, data- en internetdiensten aan via een eigen infrastructuur, voorzien van de modernste netwerktechnologieën.
Tele2-klanten profiteren van eenvoudige en betaalbare diensten van topkwaliteit. Meer nieuws en informatie zijn verkrijgbaar via
tele2.nl.
---- --