Rode Kruis Belgie
Carrefour Belgium, Nike Customer Service Center en Plus Uitzendkrachten zijn
de eerste Solidaritest(TM) Toppers
Solidaritest(TM) is een nieuw initiatief voor Belgische bedrijven om hun
solidariteit met maatschappelijk zwakkeren in de kijker te zetten.
Vandaag, op de Werelddag van het Rode Kruis, ontvingen drie bedrijven
de Solidaritest(TM) Award. Een jaar lang mogen deze modelondernemingen
zich 'Solidaritest(TM) Topper' noemen (lijst in alfabetische volgorde):
Foto solidaritest toppers
Van links naar rechts: Ingrid Verduyn, Algemeen Directeur van Plus
Uitzendkrachten, Heidi Gillemot, CR-Manager, en Luc Hooyberghs,
General Manager van Nike Customer Service Center, Geneviève
Bruynseels, Directeur Communicatie en Solidariteit van Carrefour
Belgium, en Rudi Schautteet, Directeur Carrefour Hypermarkten.
* Carrefour Belgium ondersteunt een groot aantal projecten voor
maatschappelijk zwakkeren: van kinderbescherming over
gezondheidszorg tot gelijke kansen voor mensen met een handicap en
noodhulp. Carrefour Belgium verschaft werkgelegenheid aan groepen
met een zwakke positie op de arbeidsmarkt en vervult zo ook een
maatschappelijke functie.
* Nike Customer Service Center in Laakdal ondersteunt projecten op
het gebied van onder meer bijzondere jeugdzorg, mensen met een
handicap en maatschappelijke integratie. Werknemers zijn betrokken
bij de organisatie van de solidariteitsactiviteiten van het
bedrijf. Daarnaast biedt het bedrijf werkgelegenheid aan
laaggeschoolden en werknemers van allochtone afkomst.
* Werkzoekenden met een zwakke positie op de arbeidsmarkt werk
geven, behoort tot de kernactiviteiten van Plus Uitzendkrachten.
Daarnaast ondersteunt het bedrijf verschillende maatschappelijke
initiatieven. Bovendien zijn alle bestuurders van Plus
Uitzendkrachten in hun vrije tijd actief in projecten voor
maatschappelijk zwakkeren.
Naast de drie Toppers werden nog 5 Solidaritest(TM) Kampioenen in de
bloemetjes gezet: ETAP Verlichting, Genzyme Flanders/Belgium, Inter
Partner Assistance, Methanex Europe en SD WORX.
In totaal namen een dertigtal ondernemingen deel aan deze eerste
editie van Solidaritest(TM). De jury loofde alle bedrijven die eraan
deelnamen. Zij tonen immers dat ze transparantie over hun
maatschappelijke solidariteit belangrijk vinden.
Solidaritest(TM) is een jaarlijks wederkerend initiatief. De jury
stimuleert dan ook alle bedrijven die dit jaar nog niet deelnamen, om
dat volgend jaar wel te doen.
Alle informatie is te vinden op www.solidaritest.be.
Holsbeek, 8 mei 2007