Rode Kruis Belgie


Carrefour Belgium, Nike Customer Service Center en Plus Uitzendkrachten zijn de eerste Solidaritest(TM) Toppers

Solidaritest(TM) is een nieuw initiatief voor Belgische bedrijven om hun solidariteit met maatschappelijk zwakkeren in de kijker te zetten. Vandaag, op de Werelddag van het Rode Kruis, ontvingen drie bedrijven de Solidaritest(TM) Award. Een jaar lang mogen deze modelondernemingen zich 'Solidaritest(TM) Topper' noemen (lijst in alfabetische volgorde):

Foto solidaritest toppers

Van links naar rechts: Ingrid Verduyn, Algemeen Directeur van Plus Uitzendkrachten, Heidi Gillemot, CR-Manager, en Luc Hooyberghs, General Manager van Nike Customer Service Center, Geneviève Bruynseels, Directeur Communicatie en Solidariteit van Carrefour Belgium, en Rudi Schautteet, Directeur Carrefour Hypermarkten.
* Carrefour Belgium ondersteunt een groot aantal projecten voor maatschappelijk zwakkeren: van kinderbescherming over gezondheidszorg tot gelijke kansen voor mensen met een handicap en noodhulp. Carrefour Belgium verschaft werkgelegenheid aan groepen met een zwakke positie op de arbeidsmarkt en vervult zo ook een maatschappelijke functie.

* Nike Customer Service Center in Laakdal ondersteunt projecten op het gebied van onder meer bijzondere jeugdzorg, mensen met een handicap en maatschappelijke integratie. Werknemers zijn betrokken bij de organisatie van de solidariteitsactiviteiten van het bedrijf. Daarnaast biedt het bedrijf werkgelegenheid aan laaggeschoolden en werknemers van allochtone afkomst.
* Werkzoekenden met een zwakke positie op de arbeidsmarkt werk geven, behoort tot de kernactiviteiten van Plus Uitzendkrachten. Daarnaast ondersteunt het bedrijf verschillende maatschappelijke initiatieven. Bovendien zijn alle bestuurders van Plus Uitzendkrachten in hun vrije tijd actief in projecten voor maatschappelijk zwakkeren.

Naast de drie Toppers werden nog 5 Solidaritest(TM) Kampioenen in de bloemetjes gezet: ETAP Verlichting, Genzyme Flanders/Belgium, Inter Partner Assistance, Methanex Europe en SD WORX.

In totaal namen een dertigtal ondernemingen deel aan deze eerste editie van Solidaritest(TM). De jury loofde alle bedrijven die eraan deelnamen. Zij tonen immers dat ze transparantie over hun maatschappelijke solidariteit belangrijk vinden.

Solidaritest(TM) is een jaarlijks wederkerend initiatief. De jury stimuleert dan ook alle bedrijven die dit jaar nog niet deelnamen, om dat volgend jaar wel te doen.

Alle informatie is te vinden op www.solidaritest.be.

Holsbeek, 8 mei 2007