Opel exclusief partner van Joost internet-tv
(5/8/2007)
Opel is een exclusief partnerschap aangegaan met Joost internet-tv.
Tijdens de pilot-fase van Joost, die drie maanden duurt en begin mei
2007 van start is gegaan, worden de Opel GT, Antara, Corsa en de
Astra-familie in verschillende reclame-formats voorgeschoteld aan de
kijkers van de internettelevisiezender.
Opel is in haar marketingstrategie continu op zoek naar vernieuwende
wegen om haar producten onder de aandacht te brengen. Speciale
marketingcampagnes en nieuwe media horen daar als vanzelfsprekend bij.
Zo was Opel de eerste autofabrikant die een partnerschap aanging met
het live portal van Vodafone en reclame maakte via audio-Podcast. Opel
ondersteunt ook de interactieve televisiekanalen Betty TV en Blucom en
heeft verschillende internetblogs gecreëerd. "Dankzij frisse ideeën
en opwindende producten heeft Opel gedurende jaren veranderingen
teweeggebracht in heel wat autosegmenten. De innovatiedrang van ons
merk komt bovendien duidelijk naar voren in onze communicatie, waarin
we ook actief trends creëren met ons gebruik van nieuwe
mediakanalenâ, zegt Alain Visser, Executive Director Sales, Marketing
en Aftersales van Opel.
TV anywhere, anytime
Joost is een nieuw revolutionair project van de oprichters van Kazaa
(peer-to-peer bestandsuitwisseling) en Skype (internettelefonie),
Niklas Zennström en Janus Friis. Onder het motto âTV anywhere,
anytimeâ worden standaard tv-programmaâs gecombineerd met de
interactieve voordelen van het Web 2.0-systeem. Zo kunnen kijkers van
Joost kiezen op welk tijdstip ze een programma willen bekijken, extra
programma-informatie oproepen en gebruik maken van de geïntegreerde
chat- en RSS-nieuwsfuncties. De dienst is gratis voor de kijker. De
inkomsten voor Joost worden gehaald uit reclame. Onder de populaire
programmaâs die te zien zijn tijdens de pilot-fase zitten producties
van bekende mediabedrijven als Warner Bros. Records, Viacom en MTV.
In plaats van uit te zenden in het gebruikelijke MPEG-2
bestandsformaat, gebruikt Joost speciale software om de
bestandsgrootte met ongeveer een derde te verkleinen, terwijl het hoge
resolutie HDTV-formaat behouden blijft. Tijdens de pilot van drie
maanden kan slechts een selecte groep van een miljoen kijkers Joost
testen. Ongeveer 60 procent daarvan bevindt zich in de VS, de overige
40 procent in West-Europa.
AutoRai