Ingezonden persbericht


Bedrijven voordelig landelijk op televisie met samenoptv.nl

Enorm bereik met een klein budget door samenwerking

Amsterdam, 2 mei 2007 - Kleine ondernemers zijn niet langer aangewezen op goedkope advertentievormen voor een beperkt publiek. Samenoptv.nl biedt namelijk voordelige TV-reclame met landelijke dekking. Dit doet de organisatie door de reclamekosten en de advertentieruimte te verdelen over tien partijen. De advertenties zijn kort maar krachtig. Alle reclames hebben hetzelfde format: een soort aftiteling met internetadres plus een korte wervende tekst zonder extra beeld of geluid. Dit versterkt de boodschap en beperkt de prijs. Daarnaast heeft de organisatie een spelelement toegevoegd aan de reclame. Kijkers kunnen prijzen winnen door een verborgen woord samen te stellen uit gekleurde letters. Samenoptv.nl produceert de reclames en zorgt voor uitzending. Op deze manier kunnen bedrijven met een gering budget toch een groot TV-publiek bereiken.

Landelijke dekking via regionale TV zenders

Samenoptv.nl genereert landelijke dekking door reclameboodschappen op verschillende regionale kanalen uit te zenden. Het bedrijf koopt reclamezendtijd in bij diverse regionale omroepen. Vervolgens verspreidt Samenoptv.nl de boodschappen van adverteerders over de zenders. Op deze manier kunnen adverteerders er ook voor kiezen om in de ene regio intensiever te adverteren dan in de andere. Voor 1.250 euro zijn reclames in een periode van vijftien dagen 180 keer te zien op TV in een middelgrote provincie. Samenoptv.nl is onderdeel van Relatieklik.nl. De doelstelling van de organisatie is om de gratis datingsite onder de aandacht van een groter publiek te brengen. Samenoptv.nl heeft dan ook geen winstoogmerk.

Spelelement voor optimaal effect
Samenoptv.nl voegt aan de reclame een spelelement toe. Kijkers worden hiermee gestimuleerd om te reageren op de reclame - ook wel puzzelreclame genoemd. Via gekleurde letters in de reclame kunnen de kijkers een verborgen woord ontdekken. Ze kunnen de puzzel invullen op de speciale website www.allesnalezen.nl. Een voice-over brengt dit spelelement onder de aandacht van de kijker. Door de goede puzzeloplossing in te vullen, zijn grote prijzen te winnen. Ook kunnen geïnteresseerden op deze site de reclameboodschap nog eens rustig bekijken.

Samenwerking leidt tot drastische kostenverlagingen

"TV-reclame is normaal gesproken alleen weggelegd voor grote bedrijven met een aanzienlijk reclamebudget. Samenoptv.nl maakt het ook mogelijk voor mkb-organisaties om te profiteren van landelijke TV-reclames", zegt Koen Kastermans, oprichter van Samenoptv.nl. "Het idee voor Samenoptv.nl ontstond bij Relatieklik.nl. Voor deze datingsite wilden we een landelijke TV-campagne starten. Helaas was ons budget ontoereikend. Zo kwamen we op het idee om reclametijd en de kosten te delen. Inmiddels hebben verschillende bedrijven al interesse getoond in dit innovatieve concept."

Over Samenoptv.nl

Samenoptv.nl combineert reclameboodschappen van tien partijen in één TV-commercial. Het bedrijf produceert de TV-reclame en zorgt voor uitzending. De commercial duurt in totaal 20 seconden, waarbij de boodschap iedere adverteerder vijf seconden in beeld komt. Tijdens het laatste gedeelte wordt de aandacht gevestigd op www.allesnalezen.nl. Op deze site kunnen kijkers reclameboodschappen nogmaals bekijken. Samenoptv.nl is onderdeel van de relatiebemiddelingsite www.relatieklik.nl.