Ingezonden persbericht
Persbericht
Sociale nieuwssite NUjij.nl schot in de roos
~ Meer dan 100.000 unieke bezoekers binnen één maand ~
Amsterdam, 2 mei 2007 - NUjij.nl, de sociale nieuwssite die ilse media in april lanceerde, blijkt een schot in de roos. Na een kleine maand heeft de sociale nieuwssite meer dan 100.000 unieke bezoekers getrokken. Door deze bezoekers wordt levendig gediscussieerd over actuele nieuwsberichten. Het verkeer op NUjij.nl is afkomstig van diverse nieuwssites.
Nieuwssites die hun bezoekers de gelegenheid willen geven te discussiëren over het nieuws kunnen onder hun nieuwsartikelen een knop naar NUjij aanbrengen. Lezers van deze sites kunnen zo eenvoudig hun stem uitbrengen op een bericht. Naast NU.nl is deze knop inmiddels te vinden onder artikelen op legio andere nieuwssites en weblogs, waaronder Bright.nl, Marketingfacts.nl, Webwereld.nl, DePers.nl en Computeridee.nl
Naar aanleiding van artikelen als 'Christelijke school mag hoofddoekje weren', 'Scholier Alkmaar overlijdt na klappen' en 'Krokodillen verslinden 9-jarige Chinees' ontstaan levendige en soms heel emotionele discussies. Daaruit is op te maken hoe groot de behoefte is om te discussiëren over het nieuws.
Laurens Verhagen, hoofdredacteur van NU.nl en NUjij.nl: "Dit was precies wat we voor ogen hadden toen we begonnen. Op Nujij.nl hebben we een plek gecreëerd waar mensen met elkaar kunnen praten over het nieuws."
Om fraude te voorkomen is het bij NUjij.nl verplicht om je aan te melden voordat je kunt reageren. Daarnaast wordt de site gemonitord op ingezonden berichten die in strijd zijn met de huisregels.
(237 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand ruim zeshonderd miljoen pageviews op het internet.
ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.