Ingezonden persbericht


---- PERSBERICHT ----

Media Republic lanceert campagne voor Xylifresh Smile

Meer flirts met een aantrekkelijke lach

Amsterdam, 2 mei 2007 - Het Amsterdamse crossmediabureau Media Republic lanceerde op 1 mei een zes weken durende crossmediale campagne voor Xylifresh Smile. Het gaat om een kauwgom die helpt verkleuring tegen te gaan en tanden natuurlijk wit te houden. Het is de eerste campagne van Media Republic voor Leaf Holland BV, producent van Xylifresh.

De campagne heeft tot doel mensen op een ludieke wijze kennis te laten nemen van de werking van Xylifresh Smile, namelijk het krijgen van witte tanden en een stralende lach. Hiertoe wordt www.smilematch.nl gelanceerd. Op deze actiesite worden mensen uitgenodigd om mee te doen aan de Xylifresh Smile Match, een flirtcompetitie waarbij deelnemers hun foto kunnen uploaden en met hun smile kunnen flirten met andere deelnemers. De deelnemer met de beste score wint een VIP-reis naar dance festival Sensation White in Portugal.

Xylifresh promoteams trekken door het land om samples uit te delen en een foto te maken van de ontvanger, waarna deze een unieke code krijgt om direct mee te doen aan de Smile Match op www.smilematch.nl. Om nog meer traffic naar de actiesite te trekken kan er via een Windows Live tab de Smile Match minigame worden gespeeld. Xylifresh geeft hiertoe pakjes kauwgom weg aan 20.000 winnaars.

Bas Verhart, CEO van Media Republic: "Met deze campagne wordt de doelgroep op originele wijze geactiveerd om in contact te treden met Xylifresh. Hierdoor blijft er na afloop van de campagne een positieve associatie met het merk achter."

Lot van Wegen, Brand Manager Xylifresh: "Doel van deze campagne is om buzz te creëren rondom onze nieuwste introductie: Xylifresh Smile. Met de Smile Match komt de consument op een persoonlijke manier in aanraking met Xylifresh. Bottomline is dat deze campagne voor een gulle glimlacht zorgt!".

Xylifresh Smile is de enige whitening kauwgom die gezoet is met 100% gebitsverzorgende xylitol. Het gebruik van Xylifresh wordt aanbevolen door zorgverzekeraar VGZ en het Ivoren Kruis, de landelijke vereniging van tandartsen en mondhygiënisten voor de preventie van mond- en tandziekten. Eén van de voorbeelden van deze samenwerking is het jongerenpakket van zorgverzekeraar VGZ waarbij Xylifresh kauwgom wordt aangeboden.

---- EINDE PERSBERICHT ----

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Media Republic
Saskia Matser
Tel. +31(0)20 7977900
Mob. +31(0)6 44271690
saskia@mediarepublic.com

Over Media Republic - www.mediarepublic.com
MEDIA REPUBLIC is een van de leidende crossmediabedrijven, gespecialiseerd in de ontwikkeling van formats, content en campagnes voor internationale merken. MEDIA REPUBLIC maakt gebruik van innovatieve communicatiemiddelen om consumenten te raken in de echte én de virtuele wereld. Er werken op dit moment 65 gepassioneerde professionals. MEDIA REPUBLIC is gevestigd in hartje Amsterdam.


---- --