Dialogic bekroond voor marktleiderschap

2007 Frost & Sullivan Market Leadership Award

Den Haag, 2 mei 2007 - Dialogic, leverancier van vooraanstaande producten en technologieën voor media- en signaalverwerking, heeft de 2007 Frost & Sullivan Market Leadership Award ontvangen. Dialogic heeft een uitgebreid product- en serviceaanbod voor geconvergeerde communicatie - data, spraak, video - gericht op service providers en grote ondernemingen. Het bedrijf streeft naar een leidende positie als leverancier van open platforms voor deze markt en investeert daarom in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van host media processing (HMP), video, standaard protocollen voor multimediacommunicatie, multimediagateways en signaalverwerkende servers en gateways. Ook levert het bedrijf oplossingen waarmee service providers en bedrijven de juiste balans kunnen realiseren tussen hun oude telefonie-infrastructuur en digitale communicatie.

De award is toegekend voor wat Dialogic heeft bereikt als wereldwijd marktleider gedurende een reeks opeenvolgende jaren. De toekenning betekent dat Dialogic het uitstekend heeft gedaan op een aantal gebieden: herkennen van marktuitdagingen, groeimogelijkheden en beperkingen, maar ook de ontwikkeling van de strategie en de methoden om met de marktdynamiek om te gaan.

De Frost & Sullivan Market Leadership Award wordt toegekend aan een bedrijf dat door een consistente en innovatieve marktstrategie marktleiderschap heeft getoond. Voor de selectie van de winnaar kijkt Frost & Sullivan naar de omzetontwikkeling en marktaandelen van de concurrenten in de branche en stelt een ranglijst op van de marktpositie van deze concurrenten. De winnaar heeft voortdurend laten zien dat het de marktveranderingen nauwgezet kan volgen en superieure marktstrategieën kan implementeren om hier op in te spelen.

Dialogic herkent niet alleen groeikansen maar slaagt er ook in om een duidelijke strategie te definiëren om het bedrijf op een succesvolle koers te houden en zijn marktpositie te behouden, aldus Frost & Sullivan. Dialogic heeft in 2006 meer dan 30 procent verworven van de wereldwijde markt voor mediaverwerkende technologieën, dat wil zeggen voor de verwerking van digitale spraak, audio en videosignalen. Vanwege het brede productaanbod, de wereldwijde aanwezigheid, het omvangrijke klantenbestand, de kundige servicegroep en de sterke merknaam, verwacht Frost & Sullivan dat Dialogic zijn marktpositie zal handhaven.

Adrian Girling, Sales Director Northern Europe van Dialogic: "Onze marktpositie danken wij zeer zeker aan ons vermogen om als eerste te komen met commercieel levensvatbare technologieën. Zo zijn we met het nieuwe multimedia Advanced Telecom Compute Architecture (ATCA)-platform een van de eerste leveranciers die op basis van ATCA een product op de markt brengt." Volgens Frost & Sullivan is dit platform van groot belang voor service providers omdat Dialogic in staat is de kern-algoritmen te veranderen door middel van softwarerevisies.

"In januari 2007 lanceerden we het Dialogic Partner Program, ontwikkeld om klanten te helpen om hun time-to-market te bekorten en om binnen hun marktsegment te groeien," zegt Girling. "In februari 2007 kwamen we met de Dialogic Pro Support Services om het supportaanbod verder uit te breiden. En in dezelfde maand brachten we zeven media boards op de markt die compatibel zijn met de PCI Express busarchitectuur."

Over Dialogic Corporation
Dialogic Corporation is een marktleidend leverancier van open platforms voor service providers en grote ondernemingen. Deze platforms maken geconvergeerde communicatie mogelijk en stellen service providers, ontwikkelaars en system integrators in staat om diensten, content en applicaties aan te bieden die gebruik maken van technologieën voor multimedia- en signaalverwerking,

Dialogic is ontstaan toen Eicon Networks de acquisitie van Intels Media and Signaling activiteiten had afgerond. Eicons naam is toen veranderd in Dialogic Corporation.

Het hoofdkantoor van Dialogic is gevestigd in Montreal en het bedrijf heeft wereldwijd meer dan twintig vestigingen, die zorgen voor locale aanwezigheid, kennis en ondersteuning ten behoeve van klanten. De research & development centra van Dialogic zijn gevestigd in Parsippany (New Jersey), Buffalo (New York), London, Dublin, Stuttgart en Montreal.

Informatie over Dialogic is beschikbaar op www.dialogic.com

Contactinformatie:
Dialogic, Gerthild van Kampen, Marketing Manager Northern Europe, telefoon: +31 (0)70- 353 82 12, email gerthild.vankampen@dialogic.com, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Itske de Vries, telefoon: +31 (0)23- 562 82 08, email itskedv@monogram.nl