Gemeente Tilburg

Datum


1 mei 2007

In 3 maanden bijna 5000 klantcontacten bij Loket Z Veel vragen over voorzieningen gehandicapten en hulp bij huishouden

In het eerste kwartaal van 2007 heeft Loket Z totaal 4958 contacten gehad met klanten. Dat zijn er gemiddeld 381 per week. Loket Z in wijkcentrum Žt Sant in Tilburg West heeft de meeste bezoekers. Dat is niet verrassend omdat dit loket de ruimste openingstijden heeft: op alle werkdagen van 9 tot 17 uur.

Veel vragen (29%) gaan over voorzieningen voor gehandicapten, zoals woningaanpassingen, rolstoelen en aangepast vervoer. Over hulp bij het huishouden gaat 24% van de vragen. Verder gaat 16% van de vragen over inkomensondersteuning, 8% over welzijn, 4% over zorgvoorzieningen die vallen onder de Algemene wet bijzondere ziektekosten, en 19% over overige zaken. Vrij veel klanten krijgen advies op meerdere terreinen. Ze komen Doorkiesnummer bijvoorbeeld binnen omdat ze zorg nodig hebben, en dan blijkt gedurende het gesprek dat 013 542 89 23 ze ook voor bijzondere bijstand of kwijtschelding van gemeentelijke belastingen in Faxnummer aanmerking komen. 013 542 88 95

Het telefoonnummer van Loket Z is 0900 123 13 13 (werkdagen van 9 tot 17 uur). De loketten zijn te vinden in wijkcentrum Žt Sant in Tilburg West, wijkcentrum de Poorten in Oud-Noord, wijkcentrum Žt Middelpunt in Oud-Zuid, wijkcentrum Spijkerbeemden in Zuid, Slimstraat 40 in Udenhout, en Abdijlaan 21 in Berkel-Enschot. Men kan van te voren een afspraak maken of gewoon binnenlopen tijdens de openingstijden, die per vestiging verschillend zijn. Mensen die moeilijk naar Loket Z kunnen komen, kunnen een huisbezoek aanvragen via het genoemde telefoonnummer. De antwoorden op de meest gestelde vragen en de openingstijden staan ook op de website www.loketz.nl. In september komt er een nieuwe vestiging van Loket Z in de stadswinkel in Tilburg Noord.

Voor de pers: Servicedienst Corine Breure (013 542 91 27) Faciliteiten Personeel Informatisering Financiële Administratie Juridische Zaken Communicatie


---- --