Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Talisma CIM 8.0 helpt bedrijven de klantbeleving proactief te verbeteren

Nieuwe editie van Customer Interaction Management-oplossing bevordert online omzetgroei

Arnhem, 1 mei 2007 - Talisma (www.talisma.com), marktleider op het gebied van CIM-oplossingen (Customer Interaction Management), introduceert Talisma CIM 8.0, de nieuwste versie van de innovatieve klantenservice-, sales- en support-suite waarmee bedrijven hun klanten een uitzonderlijke online beleving kunnen bezorgen. Talisma CIM 8.0 is in veel opzichten verbeterd en uitgebreid, met als belangrijkste uitbreiding de toevoeging van proactieve functionaliteit aan de twee nieuwe CIM-producten Talisma Campaign en Talisma VoIP en aan het bestaande product Talisma Chat.

Talisma Campaign is een voor meerdere kanalen geschikte, proactieve applicatie voor het opzetten, beheren en volgen van campagnes, waarmee bedrijven een in hoge mate gepersonaliseerde klantbeleving kunnen bieden. De Real-Time Offer Engine van het product helpt bedrijven omzet te genereren en de klanttevredenheid te verbeteren door klanten aanbiedingen op maat toe te sturen - hetzij direct online hetzij via een medewerker van klantenservice - die rekening houden met hun profiel, historische gegevens en het huidige surfgedrag op een website. Bedrijven die met Talisma Campaign werken, kunnen inkomende e-mails en telefoontjes ook meteen doorspelen en klanten in kennis stellen van belangrijke en tijdige informatie zoals productupdates, herinneringen en profielupdates.

Dankzij de toevoeging van Talisma VoIP kunnen bedrijven websitebezoekers direct in contact brengen met een agent via 'Voice over Internet Protocol'-technologie. Door toepassing van spraakcommunicatie kunnen bedrijven hun mondiale bereik verder vergroten, en de klant hoeft slechts op een knop op de site te klikken om een directe spraakverbinding tot stand te brengen met een agent. Bovendien zal de klantbeleving verder worden verbeterd als Talisma VoIP in complexere serviceomgevingen wordt gecombineerd met andere CIM-kanalen, zoals chat of samenwerking via het Web.

"Talisma VoIP en Real-Time Offer Engine zijn twee belangrijke toevoegingen aan CIM 8.0 die niet alleen fraai vormgegeven en onderscheidende functionaliteit bieden, maar ook een pijnpunt oplossen voor bedrijven die extra ondersteuning willen bieden", aldus John Ragsdale, Vice President Research, SSPA (Software Support Professionals Association). "Ik wil zelfs zover gaan en stellen dat Talisma's oplossing elegant is."

Door de proactieve mogelijkheden van Talisma Chat en Talisma VoIP kunnen bedrijven, zodra dat nodig is, de klant snel en op persoonlijke wijze van dienst zijn, via live chat of via spraakcommunicatie. Deze mogelijkheden vergroten de klanttevredenheid, verkleinen de kans dat de klant de website voortijdig verlaat, en leiden tot hogere verkopen, terwijl de telefoonkosten dalen.

Talisma CIM 8.0 biedt verbeterde functionaliteit voor online samenwerking en gezamenlijk browsen via meerdere kanalen. Zo kunnen agenten helpen bij het invullen van formulieren met beveiliging op veldniveau en is het mogelijk pagina's van bezoekers/agenten te synchroniseren. Samenwerken via het Web met Talisma CIM vereist geen downloads door de bezoeker en is mogelijk met de meeste veelgebruikte webbrowsers. Tijdens een samenwerkingssessie kunnen agenten bezoekers assisteren tijdens het doorlopen van formulieren en aanvullende informatie verstrekken over een bepaald product.

De bekroonde suite bevat dankzij Talisma Answer ook verbeterde functionaliteit voor e-mailbeheer. Talisma Answer vormt een aanvulling op Talisma Email en maakt gebruik van natuurlijke-taaltechnologie om e-mails van klanten beter te interpreteren en agenten te helpen in minder tijd een relevant en op de klant afgestemd antwoord te versturen. Talisma Answer verbetert ook de schaalbaarheid van Talisma Email waardoor grote hoeveelheden e-mails kunnen worden verwerkt met een minimale impact op de IT-resources.

De desktop voor agenten is voorzien van een nieuwe gebruikersinterface waarmee supervisors werkplekken kunnen inrichten die aansluiten op de bedrijfsprocessen. Deze aanpasbare werkplekken voor agenten bieden een combinatie van noodzakelijke Talisma-gegevens, productiviteitstools en EDA-panels (Enterprise Data Access), waardoor het aantal toetsaanslagen en muisklikken beperkt blijft. De nieuwe gebruikersinterface vergt minder training waardoor nieuwe agenten eerder volwaardig aan de slag kunnen. CIM 8.0 is ook voorzien van een Real-Time Dashboard en een Historical Report Builder voor de grafische weergave van continu geactualiseerde statistieken, en biedt daarnaast nieuwe analysefunctionaliteit waarmee de verkoopcijfers inzichtelijk kunnen worden gemaakt en waarmee proactieve en reactieve chat- en spraakinteracties met elkaar kunnen worden vergeleken.

"Met deze nieuwe versie tonen wij met succes aan dat de wereld van klantenservice, verkoop en ondersteuning een exacte afspiegeling kan zijn van de online communicatiewereld waarin wij thans leven", aldus Dan Vetras, President & CEO van Talisma. "Mensen vinden steeds nieuwe manieren om te communiceren en wij achten het onze verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat elke klant zakelijk op dezelfde manier kan communiceren als privé. Talisma CIM 8.0 is een krachtige oplossing waarvan bedrijven van elke omvang en met elke implementatievoorkeur gebruik kunnen maken om een uitzonderlijke klantbeleving mogelijk te maken."

Talisma

Talisma levert wereldwijd Customer Interaction Management (CIM) oplossingen waarmee organisaties een echt onderscheidende online 'customer experience' kunnen waarmaken. Talisma CIM stelt organisaties in staat om hun customer service processen te optimaliseren, klanttevredenheid te verhogen en kosten te verlagen. De oplossingen van Talisma integreren de mogelijkheden van e-mail, telefoon, chat en selfservice met een krachtig en volwassen web services platform, uitgebreide analyse-tools en een knowledgebase voor het hele systeem. De oplossingen van Talisma zijn schaalbaar naar behoefte en hebben zich in de praktijk bewezen. Voorbeelden van Talisma klanten in de Benelux zijn: ANWB, Demon Internet, Toyota, SURFnet en Stichting Infofilter. Internationale klanten van Talisma zijn onder meer:: AOL, Aviva, Banque Populaire, Betdaq, Canon, ChevronTexaco, Citibank, Dacorum Borough Council, Daimler-Chrysler, Dell, DHL, E.on, EPSON, Ericsson, Intuit, John Lewis, Microsoft, MWB, Pitney Bowes, Siemens, Sony, Sprint, NHS University Hospital of Leicester and Xchanging. Meer informatie vindt u op www.talisma.com.



Ingezonden persbericht