Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Koninklijk kapsel inspiratie voor dresscode Koninginnedag 2007
Bedrijfsleven speelt jaarlijks in op oranjegekte
Donderdag 26 april 2007 - Ieder jaar gaan op 30 april vele Nederlanders uitgedost in oranje de straat op. Door heel het land worden feesten, concerten, markten en braderieën georganiseerd ter ere van Hare Majesteits verjaardag. Voor consumenten een feest en voor het bedrijfsleven een unieke kans om in te haken op het nationale Oranje-gevoel, en zich te onderscheiden met verschillende koninklijke attributen. We kennen allemaal de opblaasbare kroon van de Staatsloterij, het oranje hoedje van de NS en de oranje chips van Pringles. Dit jaar zal de dresscode voor Koninginnedag worden geïnspireerd door het koninklijke kapsel van New Wave.
Koninklijk Huis inspireert
Dat leden van het Koninklijk Huis inspirerend zijn, blijkt onder meer uit het effect van Prinses Màxima's alpinopet en spijkerjasje tijdens Koninginnedag 2004. Vele vrouwen volgden de kledingkeuze van Prinses Màxima. De populariteit van het Koninklijk Huis en Koninginnedag laat ook het bedrijfsleven niet koud. Ieder jaar komen vele bedrijven op 30 april met verschillende Oranje-gadgets om de aandacht van de consument te krijgen. Hoofddeksels, zoals de Staatsloterij-kroon, zijn hierin het meest populair geweest de afgelopen jaren. Het nadeel van een hoed of muts is dat hierdoor je haar in de war raakt. Stylingmerk New Wave heeft hier iets op gevonden.
Op Koninginnedag zal heel Nederland kennismaken met het 'Royal Hair-gadget'. Een rode 'schuimrubberen pruik' in de vorm van Nederlands bekendste koninklijke kapsel. Deze zorgt voor een kleurrijk straatbeeld met '16 miljoen' koninginnen.
'Koninginnedag is een uniek moment in Nederland. De meeste Nederlanders kleden zich oranje met shirts, hoeden of sjaals. We zien dit als een ideaal moment om onze nieuwe campagne te introduceren en ons merk onder de aandacht te brengen. Met het Koninginnedag gadget laten we mensen spelen met hun haar om een leuke look te creëren. Precies waar het bij New Wave om gaat. De rode kleur legt nog eens extra nadruk op de nieuwe kleur van New Wave. En dat allemaal terwijl je haar gewoon goed blijft zitten', zegt Rozemarijn Koppenaal, Brand Manager Wella Styling bij Procter & Gamble.
In totaal worden 100.000 gadgets weggegeven. Dit gebeurt bij Kruidvat, maar ook tijdens Koninginnedag worden de pruiken uitgedeeld in Amsterdam, Den Bosch en Utrecht.
Ingezonden persbericht