Nationale-Nederlanden wint Goud
Gisteravond werden tijdens het Telecommerce Gala in Utrecht de
Nationale Contact Center Awards uitgereikt.
Nationale-Nederlanden wist een van deze prestigieuze prijzen, de
Change Management Award in de wacht te slepen. Met het winnen van de
Change Management Award onderscheidt zij zich sterk van haar
concurrenten. Martijn Gribnau, Directeur Leven Individueel en Zorg:
"We zijn heel trots op twee nominaties voor de Nationale Call Center
Awards, waarvan wij er een wisten om te zetten in goud. Naast de
waardering van onze zakelijke partners, nu ook de waardering voor onze
bedrijfskundige, interdisciplinaire aanpak en het resultaat dat we
daarmee hebben bereikt." Met nominaties voor de Customer Experience
Award en winst voor de Change Management Award is
Nationale-Nederlanden de enige genomineerde verzekeringsmaatschappij.
Het intermediair is de business partner van Nationale-Nederlanden. In
deze samenwerking zijn bereikbaarheid, deskundigheid, persoonlijkheid,
professionaliteit en vriendelijkheid van groot belang. Door de
initiële inventarisatie van de wensen van het intermediair en de
continue metingen is Nationale-Nederlanden in staat structureel de
organisatie en processen bij te stellen. Het continu monitoren van
klanttevredenheid is de drijfveer geworden van verbetering. Die
klanttevredenheid is de afgelopen drie jaar toegenomen met 32%. De
veranderingen die tot deze sterke verbetering hebben geleid, zijn de
optelsom van vele kleine en grote veranderingen die in samenhang met
elkaar zijn doorgevoerd. De focus is verlegd van dossier naar klant
door medewerkers, die grote flexibiliteit, veranderbereidheid en
verantwoordelijkheid hebben getoond.
"Nationale-Nederlanden heeft na jaren van mooie financiële resultaten
maar neergaande klanttevredenheid, deze laatste trend volledig weten
om te buigen. Als gevolg van een ingrijpend verbetertraject wordt het
intermediair weer uitstekend bediend. Nationale-Nederlanden is een
voorloper in verzekeringsland op het terrein van het verlenen van
uitstekende service. Nationale-Nederlanden is erin geslaagd dit
verbetertraject van binnen uit, vanaf de werkvloer uit te voeren.
Actieve participatie van medewerkers, nieuwe manieren om mensen en
processen te verbeteren, hebben geresulteerd in een indrukwekkende
verbeterslag voor klanten, medewerkers en management", aldus het
lovende juryrapport van NCCA.
Nationale-Nederlanden