Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden wint Goud
Gisteravond werden tijdens het Telecommerce Gala in Utrecht de Nationale Contact Center Awards uitgereikt.
Nationale-Nederlanden wist een van deze prestigieuze prijzen, de Change Management Award in de wacht te slepen. Met het winnen van de Change Management Award onderscheidt zij zich sterk van haar concurrenten. Martijn Gribnau, Directeur Leven Individueel en Zorg: "We zijn heel trots op twee nominaties voor de Nationale Call Center Awards, waarvan wij er een wisten om te zetten in goud. Naast de waardering van onze zakelijke partners, nu ook de waardering voor onze bedrijfskundige, interdisciplinaire aanpak en het resultaat dat we daarmee hebben bereikt." Met nominaties voor de Customer Experience Award en winst voor de Change Management Award is Nationale-Nederlanden de enige genomineerde verzekeringsmaatschappij. Het intermediair is de business partner van Nationale-Nederlanden. In deze samenwerking zijn bereikbaarheid, deskundigheid, persoonlijkheid, professionaliteit en vriendelijkheid van groot belang. Door de initiële inventarisatie van de wensen van het intermediair en de continue metingen is Nationale-Nederlanden in staat structureel de organisatie en processen bij te stellen. Het continu monitoren van klanttevredenheid is de drijfveer geworden van verbetering. Die klanttevredenheid is de afgelopen drie jaar toegenomen met 32%. De veranderingen die tot deze sterke verbetering hebben geleid, zijn de optelsom van vele kleine en grote veranderingen die in samenhang met elkaar zijn doorgevoerd. De focus is verlegd van dossier naar klant door medewerkers, die grote flexibiliteit, veranderbereidheid en verantwoordelijkheid hebben getoond.
"Nationale-Nederlanden heeft na jaren van mooie financiële resultaten maar neergaande klanttevredenheid, deze laatste trend volledig weten om te buigen. Als gevolg van een ingrijpend verbetertraject wordt het intermediair weer uitstekend bediend. Nationale-Nederlanden is een voorloper in verzekeringsland op het terrein van het verlenen van uitstekende service. Nationale-Nederlanden is erin geslaagd dit verbetertraject van binnen uit, vanaf de werkvloer uit te voeren. Actieve participatie van medewerkers, nieuwe manieren om mensen en processen te verbeteren, hebben geresulteerd in een indrukwekkende verbeterslag voor klanten, medewerkers en management", aldus het lovende juryrapport van NCCA.