Focus op formule loont voor Intres-sportondernemers

26.04.2007 / 09:23 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Intres bv

Intres bv

Intersport realiseert omzetgroei van 9%
Focus op formule loont voor Intres-sportondernemers

Hoevelaken, 26 april 2007

De bij Intres aangesloten sportondernemers hebben een goed jaar achter de rug. De omzet steeg van euro 158 miljoen in 2005 naar euro 162 miljoen in 2006. Intersport realiseerde een omzetgroei van 9% en presteerde daarmee beter dan de markt, die met 7% groeide (Bron: Mitex Sportmonitor). De franchiseformule Coach bleef met 6% omzetgroei net achter bij de markt. Sportondernemers hebben vooral geprofiteerd van de belangstelling rond het wereldkampioenschap voetbal. Ook de aandacht voor gezond leven door bewegen heeft geleid tot extra omzetten in fitness en running. De strakke positionering van beide formules en groei van private labels leverden het gewenste resultaat op.

Intersport is sport, sport is Intersport
Intersport is met 114 vestigingen één van de belangrijkste spelers in de sportdetailhandel. Intersport onderzoekt de mogelijkheden van andere afzetkanalen. In 2006 zijn twee nieuwe outlets ontwikkeld: een concessionaire structuur met V&D en een webwinkel. De proef met de twee Intersport-winkels bij V&D voldoet aan de eerste verwachtingen. De Intersport-webwinkel, die in januari 2007 is geopend, is een nieuw afzetkanaal dat in een behoefte van de huidige consument voorziet. In het vernieuwde gedifferentieerde communicatiebeleid stond in 2006 het motto Intersport is sport en sport is Intersport centraal. Hierbij worden verschillende media ingezet zoals folders, internet, events en instore communicatie, sponsoring en boarding. In het kader van het vernieuwde instore programma is een proef gestart met narrowcasting in vijf winkels. Met al deze initiatieven is Intersport erin geslaagd de sportbeleving in en om de winkels te versterken.
Massa-communicatie is niet meer het geëigende middel om onze doelgroepen te bereiken. Vandaar dat wij onze naam ook verbinden aan organisaties die een relatie hebben met sport, zegt Nico van Offeren, divisiedirecteur Intersport Nederland bij Intres. Sinds 1 januari 2007 is Intersport sponsor van de Bas van Goor Foundation die zich inzet voor diabetici. Verder steunt Intersport als hoofdsponsor de activiteiten van Spieren voor spieren.

Focus op omzet bij Coach
Coach is een formule van 47 speciaalzaken in trendy (sport) schoenen met een groot assortiment aan sneakers & casual schoenen van de toonaangevende merken. Door in te zetten op een goed winkelbeeld, klantvriendelijkheid van het winkelpersoneel en te focussen op omzet en marge wist de Coach-formule zich te weren tegen de verwachte prijsdalingen. Het hiervoor opgezette incentiveprogramma Coach of the Year heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het bewustzijn bij ondernemers en medewerkers om gericht met klanten bezig te zijn en daardoor de omzet te verhogen.

Intres is de grootste retail service organisatie in Nederland, die professionele, zelfstandige ondernemers uit de mode-, wonen-, sport- en mediabranche ondersteunt in hun totale bedrijfsvoering. Dat varieert van support op het gebied van inkoop, logistiek en ICT tot het aanbieden van winkelformules. Ondernemers bepalen zelf voor welke samenwerkingsvorm zij kiezen: van selectieve inkoopbundeling tot franchise. Bekende winkelformules zijn: Livera, Jambelle, Morgana Slaapkamers, Binnen, Burmann, Intersport, Coach, Libris en Blz. Bij Intres werken momenteel ruim 470 medewerkers. Er zijn zo n 1.350 ondernemers met ruim 2.000 winkels aangesloten. Intres vertegenwoordigt een gezamenlijke consumentenomzet van euro 2,1 miljard.

Meer informatie:
Yvette Glättli, Corporate Communicatie & PR, Intres B.V. Telefoon: 033-253 2440, e-mail: yglattli@intres.nl, www.intres.nl Het Intres jaarverslag 2006 staat op www.intres.nl. Ook kan via www.intres.nl een jaarverslag worden opgevraagd.