Focus op formule loont voor Intres-sportondernemers
26.04.2007 / 09:23 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Intres bv
Intres bv
Intersport realiseert omzetgroei van 9%
Focus op formule loont voor Intres-sportondernemers
Hoevelaken, 26 april 2007
De bij Intres aangesloten sportondernemers hebben een goed jaar achter de rug. De omzet
steeg van euro 158 miljoen in 2005 naar euro 162 miljoen in 2006. Intersport realiseerde
een omzetgroei van 9% en presteerde daarmee beter dan de markt, die met 7% groeide (Bron:
Mitex Sportmonitor). De franchiseformule Coach bleef met 6% omzetgroei net achter bij de
markt. Sportondernemers hebben vooral geprofiteerd van de belangstelling rond het
wereldkampioenschap voetbal. Ook de aandacht voor gezond leven door bewegen heeft
geleid tot extra omzetten in fitness en running. De strakke positionering van beide
formules en groei van private labels leverden het gewenste resultaat op.
Intersport is sport, sport is Intersport
Intersport is met 114 vestigingen één van de belangrijkste spelers in de
sportdetailhandel. Intersport onderzoekt de mogelijkheden van andere afzetkanalen. In
2006 zijn twee nieuwe outlets ontwikkeld: een concessionaire structuur met V&D en een
webwinkel. De proef met de twee Intersport-winkels bij V&D voldoet aan de eerste
verwachtingen. De Intersport-webwinkel, die in januari 2007 is geopend, is een nieuw
afzetkanaal dat in een behoefte van de huidige consument voorziet.
In het vernieuwde gedifferentieerde communicatiebeleid stond in 2006 het motto Intersport
is sport en sport is Intersport centraal. Hierbij worden verschillende media ingezet
zoals folders, internet, events en instore communicatie, sponsoring en boarding. In het
kader van het vernieuwde instore programma is een proef gestart met narrowcasting in vijf
winkels. Met al deze initiatieven is Intersport erin geslaagd de sportbeleving in en om de
winkels te versterken.
Massa-communicatie is niet meer het geëigende middel om onze doelgroepen te bereiken.
Vandaar dat wij onze naam ook verbinden aan organisaties die een relatie hebben met sport,
zegt Nico van Offeren, divisiedirecteur Intersport Nederland bij Intres. Sinds 1 januari
2007 is Intersport sponsor van de Bas van Goor Foundation die zich inzet voor diabetici.
Verder steunt Intersport als hoofdsponsor de activiteiten van Spieren voor spieren.
Focus op omzet bij Coach
Coach is een formule van 47 speciaalzaken in trendy (sport) schoenen met een groot
assortiment aan sneakers & casual schoenen van de toonaangevende merken. Door in te
zetten op een goed winkelbeeld, klantvriendelijkheid van het winkelpersoneel en te
focussen op omzet en marge wist de Coach-formule zich te weren tegen de verwachte
prijsdalingen. Het hiervoor opgezette incentiveprogramma Coach of the Year heeft een
belangrijke bijdrage geleverd aan het bewustzijn bij ondernemers en medewerkers om
gericht met klanten bezig te zijn en daardoor de omzet te verhogen.
Intres is de grootste retail service organisatie in Nederland, die professionele,
zelfstandige ondernemers uit de mode-, wonen-, sport- en mediabranche ondersteunt in hun
totale bedrijfsvoering. Dat varieert van support op het gebied van inkoop, logistiek en
ICT tot het aanbieden van winkelformules. Ondernemers bepalen zelf voor welke
samenwerkingsvorm zij kiezen: van selectieve inkoopbundeling tot franchise.
Bekende winkelformules zijn: Livera, Jambelle, Morgana Slaapkamers, Binnen, Burmann,
Intersport, Coach, Libris en Blz. Bij Intres werken momenteel ruim 470 medewerkers. Er
zijn zo n 1.350 ondernemers met ruim 2.000 winkels aangesloten. Intres vertegenwoordigt
een gezamenlijke consumentenomzet van euro 2,1 miljard.
Meer informatie:
Yvette Glättli, Corporate Communicatie & PR, Intres B.V. Telefoon: 033-253 2440,
e-mail: yglattli@intres.nl, www.intres.nl Het Intres jaarverslag 2006 staat op
www.intres.nl. Ook kan via www.intres.nl een jaarverslag worden opgevraagd.