Universiteit Maastricht

Trefwoorden: Situatie, communicatie consument-bedrijf
Promotie mw.drs. Sonja Wendel
in de Faculteit der Economische Wetenschappen & Bedrijfskunde. Titel: "Situation Variation in Consumer Benefit Salience: Theory and implications for Consumer-Firm Interaction in the Health Domain".
Promotor: prof.dr.ir. B.G.C. Dellaert.
Donderdag 26 april 2007 12.00 uur

`Het hangt allemaal af van de situatie' is een bekende uitdrukking die je vaak hoort in het dagelijkse leven. Deze dissertatie stelt dat met de groei van het aantal (online) communicatiekanalen die beschikbaar zijn voor de consument voor het achterhalen van productinformatie, het denken in termen van betekenisvolle situaties zelfs nog essentiëler wordt voor consumenten en voor bedrijven om de juiste informatie, op het juiste moment and via het juiste kanaal uit te wisselen. Vooral de vraag op welke manier consumenten in verbinding willen komen met bedrijven in verschillende situaties werd onderzocht. De resultaten van drie empirische studies, allemaal gerelateerd aan gezondheids- en voedselproducten bevestigen het belang van de situatie waarin de consument zich bevindt als een sleutelvariabele in het communicatieproces.