Trefwoorden: Situatie, communicatie consument-bedrijf
Promotie mw.drs. Sonja Wendel
in de Faculteit der Economische Wetenschappen & Bedrijfskunde.
Titel: "Situation Variation in Consumer Benefit Salience: Theory and
implications for Consumer-Firm Interaction in the Health Domain".
Promotor: prof.dr.ir. B.G.C. Dellaert.
Donderdag 26 april 2007 12.00 uur
`Het hangt allemaal af van de situatie' is een bekende uitdrukking die
je vaak hoort in het dagelijkse leven. Deze dissertatie stelt dat met
de groei van het aantal (online) communicatiekanalen die beschikbaar
zijn voor de consument voor het achterhalen van productinformatie, het
denken in termen van betekenisvolle situaties zelfs nog essentiëler
wordt voor consumenten en voor bedrijven om de juiste informatie, op
het juiste moment and via het juiste kanaal uit te wisselen. Vooral de
vraag op welke manier consumenten in verbinding willen komen met
bedrijven in verschillende situaties werd onderzocht. De resultaten
van drie empirische studies, allemaal gerelateerd aan gezondheids- en
voedselproducten bevestigen het belang van de situatie waarin de
consument zich bevindt als een sleutelvariabele in het
communicatieproces.
Universiteit Maastricht