Succesgids voor Ondernemers, nieuw boek met adviespakket op CD
EINDHOVEN, 20070419 -- Ter gelegenheid van het nieuwste boek, Succesgids voor Ondernemers, van Jean-Paul Close, dat op 25 april 2007 door uitgeverij Pearson Education wordt uitgebracht, brengt Marktleiderschap.nl een adviespakket uit om ondernemers te helpen met strategische vraagstukken. Het boek en de CD zijn bedoeld voor de ruim 750.000 ondernemers van Nederland en de 60.000 starters die zich daar jaarlijks aan toevoegen.
Marktleiderschap.nl richt zich op de behoefte voor strategisch advies en ondersteuning van ambitieuze ondernemers. Grote bedrijven investeren in het rechtstreekse advies van deze organisatie van leiderschapconsultants.
Dat kunnen de kleinere ondernemers niet. Zij moeten zichzelf vooral zien te redden door het lezen van boeken, zoeken op internet of het bijwonen van workshops. Ambities worden dan al snel gezien als risicovol en vervalt het ondernemerschap in het volgen van bepaalde trends in de markt.
Door ook de kleine zelfstandige ondernemer te voorzien van hulpmiddelen voor strategisch en marktgericht denken hoopt de auteur hen te kunnen motiveren om ook hun bedrijf op een unieke manier te gaan positioneren, naam te gaan maken wegens hun unieke leiderschap kwaliteiten op de markt en daardoor beter om te kunnen gaan met de uitdagingen van deze tijd.
De basis van deze aanpak zijn de 5 Krachten (ook wel de 5K methode genoemd) . Elke kracht vorm en kernaspect voor succesvol ondernemerschap en zijn: marktdefinitie, positionering, klantperceptie, communicatiestrategie en managementcapaciteit. Elke kracht vormt een professionele wereld op zich terwijl het de uitdaging is van de ondernemer om ze alle vijf in balans te krijgen en optimaal te benutten voor het behalen van de ambitieuze doelstellingen. Marktleiderschap.nl brengt structuur en methodiek in de handelswijze van de ondernemer, voor zichzelf maar ook voor de organisatie.
Het boek "Succesgids voor Ondernemers" behandelt deze 5Ks in de verschillende fasen van een bedrijf, van starter tot multinational met gebruik van veel praktische voorbeelden uit het directieverleden en het huidige ondernemerschap en adviesleven van de auteur. Dit is het tweede boek in het Nederlands en is een vervolg op het succesvolle "Handboek voor de (toekomstige) Marktleider" dat in Maart 2005 werd uitgebracht.
De 20 5 Minuutjes op CD behandelen belangrijke afzonderlijke onderdelen van elk van deze 5Ks in duidelijke onafhankelijke modules en onderwerpen, zodat de ondernemer die met een praktische vraag zit meteen de adviesmodule kan oproepen die hem de helpende hand kan bieden. Een introductiemodule over de 5Ks kan vrijblijvend bekeken worden op:
http://www.marktleiderschap.nl/cursus-5kintro/shell.html
Het gehele programma van 20 modules staat op het informatieblad te downloaden van: http://www.marktleiderschap.nl/downloads/5Minuutjes.pdf
Jean-Paul Close is ondernemer, auteur, spreker en strategisch adviseur, en eigenaar van Marktleiderschap.nl. Zijn 5Ks zijn een bron van inspiratie voor vele ondernemers in Nederland en buitenland. Zijn passie ligt bij ondernemerschap in het algemeen waardoor hij unieke oplossingen bedenkt voor elk segment van de ondernemersmarkt, toegespitst op de specifieke behoeftes van die markt precies volgens de gedachten van de 5Ks die hij ook op zijn eigen bedrijf toepast.