PERSBERICHT
Utrecht, 24 april 2007
Capgemini Academy en Cordys Academy bieden samen complete Service
Oriented Architecture opleidingstrajecten
Op 20 april 2007 tekenden Capgemini Academy en Cordys een samenwerkingsovereenkomst
rondom het verzorgen van Service Oriented Architecture opleidingen. Service Oriented
Architecture, is een duidelijke trend in IT en Business en één van de `leidende lijnen' in de
toekomstige ontwikkelingen op IT-gebied. Bij het realiseren van een Service Oriented Architecture
komt een organisatie met nieuwe methoden, technieken en gereedschappen in aanraking. De grote
kansen die dit biedt, staan of vallen met een correcte toepassing. Efficiënte en adequate scholing is
hiervoor één van de benodigde pijlers.
Eén van de partners waarmee Capgemini op het gebied van Service Oriented Architecture samenwerkt is
Cordys. Cordys brengt haar opleidingen en trainingen onder in Cordys Academy. De samenwerking die
nu is ontstaan verdiept de bestaande relatie. Het is nu mogelijk om volledige opleidingspakketten te
bieden aan mensen van wie de rol verandert bij de invoering van Service Oriented Architecture.
"Het opleidingenaanbod van Cordys Academy is complementair aan ons aanbod en past goed bij de
curricula die wij onderkennen", aldus Gerard Coes, manager Capgemini Academy. "We investeren
voortdurend in de vernieuwing van ons aanbod en bieden klanten totaaloplossingen in het kader van de
ontwikkeling van hun IT-professionals. Met de toevoeging van de volledige en beproefde oplossing voor
Service Oriented Architecture van Cordys, beschikt Capgemini Academy nu ook over een compleet
opleidingenaanbod op het gebied van Service Oriented Architecture."
Wiemer Kuik, manager Cordys Academy: "De samenwerking tussen Capgemini Academy en Cordys
geeft de deelnemers aan het trainingscurriculum de perfecte mogelijkheid om in een gecombineerde leer-
werk-omgeving Service Oriented Architecture en Cordys-software toe te leren passen. De aangeboden
opleidingen volgen de constante ontwikkeling van de Cordys-oplossingen op de voet, waarbij de hoogste
kwaliteitseisen van beide academies in stand worden gehouden.
EINDE PERSBERICHT
PERSBERICHT
Over Cordys
Cordys (www.cordys.com) levert hoogwaardige Business Process Management-oplossingen voor Global
2000-bedrijven. De unieke, op Service Oriented Architecture gebaseerde oplossing van Cordys voorziet
in het sneller en beter ontwerpen, uitvoeren, monitoren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Bedrijven
uit verschillende markten wereldwijd kiezen Cordys voor de verbetering van hun bedrijfsprestaties. Deze
optimalisatie is mogelijk doordat IT-systemen dankzij Cordys continu in realtime geoptimaliseerd
kunnen worden binnen een codevrije omgeving. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten,
Nederland, kantoren in andere landen van Europa en in China, India en Noord- en Zuid-Amerika.
Over Cordys Academy
Cordys Academy is binnen Cordys verantwoordelijk voor het opleiden van klanten, partners en overige
gebruikers van de Cordys software. Zij heeft trainingslocaties in US, India, China en NL. Haar missie is
het verspreiden en up-to-date houden van Cordys kennis zodat Solution Architects, Administrators en
Engineers maximaal ondersteund worden in het gebruik van het Cordys-platform.
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal
branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en
outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar
klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business
Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners,
bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse
praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de
mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 68.000
medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer
informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op
www.nl.capgemini.com
Over Capgemini Academy
Capgemini Academy is een van de meest vooraanstaande IT-opleidingsinstituten van de Benelux. Zo'n
20.000 cursisten volgen er jaarlijks een opleiding op het gebied van IT en management en
communicatieve vaardigheden. Praktijkrelevantie is een van de sleutelwoorden van Capgemini
Academy. Door de verbondenheid met Capgemini worden cursisten voortdurend gevoed door de
PERSBERICHT
nieuwste praktijkervaringen. Meer informatie over Capgemini Academy is te vinden op
www.academy.capgemini.nl.
Cap Gemini Nederland