Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 24 april 2007

Capgemini Academy en Cordys Academy bieden samen complete Service Oriented Architecture opleidingstrajecten

Op 20 april 2007 tekenden Capgemini Academy en Cordys een samenwerkingsovereenkomst rondom het verzorgen van Service Oriented Architecture opleidingen. Service Oriented Architecture, is een duidelijke trend in IT en Business en één van de `leidende lijnen' in de toekomstige ontwikkelingen op IT-gebied. Bij het realiseren van een Service Oriented Architecture komt een organisatie met nieuwe methoden, technieken en gereedschappen in aanraking. De grote kansen die dit biedt, staan of vallen met een correcte toepassing. Efficiënte en adequate scholing is hiervoor één van de benodigde pijlers.

Eén van de partners waarmee Capgemini op het gebied van Service Oriented Architecture samenwerkt is Cordys. Cordys brengt haar opleidingen en trainingen onder in Cordys Academy. De samenwerking die nu is ontstaan verdiept de bestaande relatie. Het is nu mogelijk om volledige opleidingspakketten te bieden aan mensen van wie de rol verandert bij de invoering van Service Oriented Architecture.

"Het opleidingenaanbod van Cordys Academy is complementair aan ons aanbod en past goed bij de curricula die wij onderkennen", aldus Gerard Coes, manager Capgemini Academy. "We investeren voortdurend in de vernieuwing van ons aanbod en bieden klanten totaaloplossingen in het kader van de ontwikkeling van hun IT-professionals. Met de toevoeging van de volledige en beproefde oplossing voor Service Oriented Architecture van Cordys, beschikt Capgemini Academy nu ook over een compleet opleidingenaanbod op het gebied van Service Oriented Architecture."

Wiemer Kuik, manager Cordys Academy: "De samenwerking tussen Capgemini Academy en Cordys geeft de deelnemers aan het trainingscurriculum de perfecte mogelijkheid om in een gecombineerde leer- werk-omgeving Service Oriented Architecture en Cordys-software toe te leren passen. De aangeboden opleidingen volgen de constante ontwikkeling van de Cordys-oplossingen op de voet, waarbij de hoogste kwaliteitseisen van beide academies in stand worden gehouden.

EINDE PERSBERICHT

PERSBERICHT

Over Cordys
Cordys (www.cordys.com) levert hoogwaardige Business Process Management-oplossingen voor Global 2000-bedrijven. De unieke, op Service Oriented Architecture gebaseerde oplossing van Cordys voorziet in het sneller en beter ontwerpen, uitvoeren, monitoren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Bedrijven uit verschillende markten wereldwijd kiezen Cordys voor de verbetering van hun bedrijfsprestaties. Deze optimalisatie is mogelijk doordat IT-systemen dankzij Cordys continu in realtime geoptimaliseerd kunnen worden binnen een codevrije omgeving. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, kantoren in andere landen van Europa en in China, India en Noord- en Zuid-Amerika.

Over Cordys Academy
Cordys Academy is binnen Cordys verantwoordelijk voor het opleiden van klanten, partners en overige gebruikers van de Cordys software. Zij heeft trainingslocaties in US, India, China en NL. Haar missie is het verspreiden en up-to-date houden van Cordys kennis zodat Solution Architects, Administrators en Engineers maximaal ondersteund worden in het gebruik van het Cordys-platform.

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 68.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com

Over Capgemini Academy
Capgemini Academy is een van de meest vooraanstaande IT-opleidingsinstituten van de Benelux. Zo'n 20.000 cursisten volgen er jaarlijks een opleiding op het gebied van IT en management en communicatieve vaardigheden. Praktijkrelevantie is een van de sleutelwoorden van Capgemini Academy. Door de verbondenheid met Capgemini worden cursisten voortdurend gevoed door de

PERSBERICHT

nieuwste praktijkervaringen. Meer informatie over Capgemini Academy is te vinden op www.academy.capgemini.nl.